Saturday, October 28, 2006

! جنایات روزمره علیه شهروندان عرب کشور


رژیم جنایتکار اسلامی، در بهترین حالت، این ننگ همه بشریت، با توسل به اقدامات ددمنشانه، بدوی و بازمانده از دوران بربریت در تاریخ بشر، شرایط اعمال فشار و سرکوب در جامعه را، روز به روز تشدید میکند. در این میان، اخبار شدت یابی سرکوبگری علیه کارگران و معلمان، اخراج و محرومیت دانشجویان، سلب بدیهی ترین حقوق زنان، و اعمال سانسور بی سابقه علیه انتشار کتب و روزنامه ها، در صدر اخبار هر روزه، قرار گرفته است. در پرتو چنین وضعیت غیر قابل تحملی اما، جامعه از مطلع شدن و مقابله با اقدامات ضد بشری، نظیر اعدام و قطع اعضاء بدن در شهرهای دور از پایتخت، غافل مانده است. جریانات ارتجاعی- قومی نیز، با صدور اطلاعیه های غیر دموکراتیک، طرح دعاوی پوچ و تخریب همبستگی مردم ایران، شناخت از اوضاع دردناک زندگی مردم در این مناطق را، دشوارتر ساخته اند.

" سازمان حقوق بشر اهواز" در خارج از کشور، طی صدور اطلاعیه ای بتاریخ 22 اکتبر سال جاری، پرده از بخشی از جنایات جدید رژیم اسلامی در استان خوزستان، برداشته است. در این اطلاعیه بویژه به اعدام چندین نفر از بازداشت شده گان، از میان شهروندان عرب، اشاره شده است. بر اساس اعلام این سازمان، مأمورین رژیم اسلامی، طی روزهای منتهی به روز ارعاب مذهبی موسوم به " عید فطر"، هزاران نفر از مردم شهرهای مختلف استان خوزستان، حتی زندانیان آزاد شده سالهای قبل را بازداشت و تحت شکنجه قرار داده، آنها را بعضاً با صدور احکام ضد انسانی، به قطع اعضاء بدن و مرگ محکوم کرده اند. در این میان، احکام اعدام در مورد عده ای از زندانیان، به اتهام شرکت در مبارزه مسلحانه، به اجراء در آمده است. بنا به اعلام روزنامه های محلی خوزستان، طی هفته پیش از صدور این اطلاعیه، 12 نفر، در امیدیه، رامهرمز، اهواز و شوشتر، بازداشت و بسرعت تحت محاکمه قرار گرفته اند. زندانیان نامبرده در پایین، بنا به اعلام این سازمان، به شیوه های غیر انسانی زیر مجازات شده اند:

1- عباس زعیل 33 ساله، محکوم به اعدام در ملاء عام گردیده، که این حکم به اجرا گذاشته شده است.

2- حمید خ. 45 ساله، به اعدام در ملاء عام محکوم گشته، که حکم صادره به اجرا گذاشته شده است.

3- علی کعبی 37 ساله، به اعدام در ملاء عام محکوم شده، واین حکم به اجرا گذاشته شده است.

4- رحیم عسکراوی، به 10 سال زندان و قطع دست راست و پای چپ محکوم شده است. این حکم در زندان کارون اهواز، به اجرا گذاشته شده است.

5- صباح م، به 10 سال زندان و قطع دست راست و پای چپ محکوم شده است. این حکم در زندان کارون اهواز، به اجرا گذاشته شده است.

6- حنش خسرجی، کرِم بدر نعامی، جلیل جنادله و 4 متهم دیگر، که هر یک به 10 سال زندان محکوم شده اند.

قابل ذکر است، که رژیم از وحشت مقابله مردم اهواز با ارتکاب جنایات فوق از سوی عوامل آن، متهمان را نه در ملاء عام، بلکه در محوطه زندان کارون اهواز، بدار آویخته است.

بنا به همین گزارش، آقای عوده عفراوی، پزشک و فعال حقوق مدنی، همچنین پدر زندانی سیاسی اعدام شده در فروردین سال جاری، علی عفراوی 17 ساله، بازداشت و به 20 سال زندان محکوم شده است. او هم اکنون تحت شرایط بسیار وخیم جسمی، و جلوگیری مأموران زندان از دریافت کمکهای پزشکی، بحالت تبعید در زندان اردبیل بسر میبرد. طبق گزارش این سازمان در همین حال، طی یک سال گذشته، مأموران رژیم اسلامی، 21066 نفر از شهروندان عرب در شهرهای مختلف خوزستان را، به دلایل سیاسی، بازداشت نموده اند.

سازمان حقوق بشر اهواز، باید هر چه بیشتر از دسته جات ارتجاعی- قومی در خارج از کشور و خوزستان فاصله گرفته، خود را بر دفاع از حقوق دموکراتیک شهروندان عرب، متمرکز کند. جریانات قومی، در کنار رژیم اسلامی، با تشدید خصومت میان مردم ایران، امکانات دفاع از حقوق شهروندان عرب در خوزستان را بشدت محدود ساخته اند؛ در صورتی که اعلام پیش از موقع خبر زندانیان محکوم به قطع اعضاء بدن، و تلاش تبلیغی فعالانه علیه اجرای این احکام بربرمنشانه، بطور محسوسی در سرنوشت زندانیان مؤثر بوده، و احتمال جلوگیری از این جنایت غیرقابل تصور را افزایش میداد.
-------------------------------------------

مقاله ای از این نگارنده، که به جنایتی در آذر ماه سال گذشته، نظیر اقدام اخیر عوامل رژیم، پرداخته است، در اینجا، بازتکثیر میگردد.

ایران قرن بیست و یکم، بریدن دست و پای انسان در مقابل چشمان تماشاچیان

11 آذر 1384- 2 دسامبر 2005

آیا تصور غلبه چنین شرایط سراپا بربرمنشانه ای در کشوری نظیر ایران، آنهم در قرن بیست و یکم امکان داشت؟ خیر هرگز امکان نداشت. اما با تبهکاری دسته جات " متمدن " و همدست این ماشین آدم کشی، به یک واقعیت روزمره، تلخ و نابود کننده بدیهی ترین ارزشهای انسانی مبدل شده است.جنایت ضد انسانی ذکر شده، به اجرای یک حکم قضایی رسمی، از سوی یک دولت عضو سازمان ملل، ناشی از یک " انتخابات" قانونی، مربوط است. این قساوت غیر قابل توصیف در روز 9 آذر، همین سه روز قبل در شهر اهواز، مرکز استانی که 80% ثروتهای کشور را تولید می کند، و در روز روشن روی داده است. یک جلاد از نوع میرغضبان عصر بربریت، در کمال خونسردی و آرامش، دست و پای انسانی را در مقابل چشمان تماشاچیانی سنگدل تر از خود، قطع می کند. به راستی این جامعه و این جهان، تا چه میزان سقوط کرده است؟!! این دستگاه آدم کشی فقط می تواند، حکومت آخوند اسلامی، رژیم سرمایه دار وحشی و بازاری هار ایرانی، و خیل " روشنفکران " تبهکار وابسته به آن، در داخل و خارج باشد. پس چه کسی در این جهان لعنتی، قادر است تا این درجه پست و ددمنش باشد؟شکل گیری چنین شرایط هولناکی در کشور، بدون همدستی " روشنفکران " پست تر از آخوند و بازاری، چه از نوع جبهه ملی، نهضت آزادی، بنی صدر، یا " نویسنده و شاعر و آوازه خوان" آن، و چه از نوع توده ای و اکثریتی پلید تر از آنان، امکان نداشت. این دشمنان بدیهی ترین حقوق انسان بودند که در مقابل چشمان میلیونها نفر از مردم، در همدستی با راهزنان بین المللی، با چشم انداز سهیم شدن در قدرت و ثروت، سنگ بنای جهنم کنونی را گذاردند. آنها امروز حق به جانب و روزنامه به دست، در کنار کوره آدم سوزی که به راه انداخته اند نشسته اند، و از ناشکری مردم نسبت به "جمهوری" خواهی و "دموکرات" منشی خود، شکوه میکنند.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
سرنگونی رژیم ترور اسلامی - اعلام آزادیهای عمومی - فراخوان کنگره شوراها

کنگره شوراها یک کنگره عمومی است، که در لحظات سرنگونی رژیم اسلامی، از تجمع نماینده گان شوراها، سندیکاها و اتحادیه ها، کمیته ها، نهادها و ارگانهای صنفی و دموکراتیک همه اقشار و طبقات سهیم در سرنگونی رژیم اسلامی، در داخل کشور تشکیل میگردد. این کنگره، از قدرت گیری سازمان مجاهدین و سلطنت طلبان، بمثابه جریانات ارتجاعی و سرکوبگر ممانعت بعمل آورده، راه سوء استفاده از خلاء قدرت برای شروع کشمکشهای قومی، توسل به تخریب و انتقام جویی را سد نموده، خطوط کلی نظام سیاسی آتی را روشن ساخته، موعد انتخابات ارگانهای دائمی در کشور را معین میکند.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
طرح اولیه قطعنامه هایی برای ارائه به کنگره شوراها

www.behkish.blogfa.com
آرشیو شهریور 1385، در 7 قسمت متوالی.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
www.j-shoraii.blogspot.com damawand158@yahoo.de نشانی جدید ای- میل.
www.kapital.blogfa.com www.behkish.blogfa.com

28 اکتبر 2006- 6 آبان 1385

Monday, October 23, 2006

! انقلاب اکتبر، چرخش دورانساز تکامل بشری


در روزهای فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب بزرگ سوسیالیستی اکتبر، به رهبری حزب سوسیال- دموکرات کارگری روسیه ( بلشویک) و لنین، این تأثیر گذارترین شخصیت انقلابی همه اعصار، بسر میبریم. هشتاد و نه سال، از این انقلاب تاریخساز و عظیم ترین دگرگونی سیاسی، در تمام طول تاریخ بشر گذشت. خلاقیت بزرگ طبقه کارگر، آغاز عصر انقلابات کارگری، دوران گذار از سرمایه داری به سوسیالیسم و تغییرات بنیادی در حیات بشری را نوید داده، خود بطور مستقیم، در بزرگترین کشور جهان، تحولات همه جانبه اقتصادی- اجتماعی را موجب گردید. انقلاب اکتبر پایان جنگ امپریالیستی، تضمین حق ملل در تعیین سرنوشت خویش، نابودی بقایای نظامات ماقبل سرمایه داری، و خاتمه ستمگری به توده های دهقانان را هدف فوری خود قرار داده، بلافاصله به آن دست یافت. این انقلاب بزرگ، مبارزه آشتی ناپذیر علیه استثمار انسان از انسان، دفاع پیگیرانه از برابر حقوقی زنان و مردان، هدف در هم شکستن دستگاه دولتی ارتجاعی بورژوایی و استقرار حاکمیت توده های زحمتکش بر سرنوشت خویش را مجسم میساخت. انقلاب اکتبر، بیان آمال و آرزوهای میلیاردها انسان تحت استثمار و تحقیر و برده گی سرمایه داری، برای برچیدن جامعه طبقاتی، ایجاد نظامی سوسیالیستی و شایسته بشریت پیشرو بود. این تحول بیسابقه، سیمای سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جهان معاصر را بکلی دگرگون کرده، مهر خود را بر پیشانی تمامی اشکال زندگی انسانها در همه کشورها کوبید. اگر تاریخ تکامل انسان بر سیاره زمین را، به دوران پیش و پس از انقلاب اکتبر تقسیم کنیم، این با واقعیات زندگی بشر در قرن بیستم، کاملاً منطبق است.

انقلاب اکتبر و اردوگاهی از کشورهای سوسیالیستی ناشی از آن، عاقبت در اوائل دهه 90، پس از نزدیک به 75 سال، مبارزه و مقاومت در برابر نظم ضد انسانی امپریالیسم، شکست خورده، فرو پاشید. در هم شکستن اتحاد شوروی اما، ذره ای در حقانیت طبقه کارگر جهانی، در توسل به این انقلاب عمیقاً انسانی و تلاش برای تحقق جامعه کمونیستی، تغییری نداد. بلکه این قبل از هر چیز، درنده خویی و بربرمنشی نظام امپریالیستی را، بمثابه مانع اصلی تکامل تاریخی جامعه بشری، بر همگان آشکار ساخت.
دوم آبان 1385- 24 اکتبر 2006

Wednesday, October 18, 2006

اطلاع به بازدید کننده گان

خواننده گرامی

وبلاگ بازسازی، به روز شد. درصورت علاقمندی، شما را به مطالعه مقاله ای تحت عنوان " جبهه کار و آزادی"، در نشانی زیر، دعوت میکنم.http://behkish.blogfa.com/post-21.aspx

Sunday, October 15, 2006

! اعتراض علیه سیاست سرکوب همگانی


موج تهاجم به فعالیت هر فرد و موجودیت هر نهاد غیر حکومتی، کشور را فرا گرفته است. رژیم اسلامی که در سیاست خارجی خود، موفق به دستیابی به اهداف منطقه ای و جهانی خود نگشته، مردم تحت گروگان خود را هر چه بیرحمانه تر، آماج سیاست ترور روزمره قرار میدهد. هم اکنون دهها نفر از بازداشت شده گان آخرین توحش رژیم در روز شنبه 16 مهرماه در حوالی میدان انقلاب، در زندان اوین به بند کشیده شده اند. در این تهاجم سرکوبگرانه، صدها نفر از مردم تهران، به شیوه وحشیانه ای بشدت مورد ضرب و شتم واقع شده، به همراه یک روحانی غیر حکومتی و بستگان نزدیک او، بازداشت گردیده اند.

براساس اطلاعیه ای از سوی کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر، بخشی از بازداشت شده گان یورش اخیر مأموران رژیم به محل سکونت آقای بروجردی، از زندان اوین آزاد شده، از شرایط غیرانسانی حاکم بر زندان، حتی از احتمال مرگ یکی از زخمی شده گان در جریان تهاجم پاسداران، سخن میگویند. در این میان، وضعیت بازداشت شده درگیری اخیر و فعال دانشجویی آقای کیانوش سنجری نیز ناروشن، و خبر احتمال انتقال فرد مزبور به بیمارستان، نقل گردیده است؛ بنابر گزارش موجود، روزنامه حکومتی رسالت، از هم اکنون، مشغول فضا سازی برای اعمال مجازات سنگین علیه او است. چندی پیش نیز، دو زندانی سیاسی و فعال دانشجویی، اکبر محمدی و ولی الله فیض مهدوی، در پی یک اعتصاب غذای کمتر از 10 روزه، بطرزی مشکوک در زندانهای اوین و گوهردشت جانباختند.

در این میان، آخرین گزارشها از شکنجه گاههای این رژیم پلید، از وضعیت درحال اعتصاب غذا و یا بیماری چندین نفر از زندانیان، حکایت میکنند. بستگان نزدیک زندانی سیاسی احمد باطبی در تازه ترین خبر، از بیماری و وضعیت بشدت نگران کننده او، اطلاع میدهند؛ مأمورین رژیم اسلامی با تعیین وثیقه ای بسیار سنگین، عملاً آزادی او را غیر ممکن ساخته اند. زندانی سیاسی علی اکبر موسوی خوئینی ها، که بدلیل شرکت در تجمع زنان آزادیخواه در روز 22 خرداد سال جاری بازداشت شده است، همچنان تحت شرایطی غیر انسانی، در بند 209 زندان اوین زندانی است؛ زندانی فوق در فرصتی پیش آمده، دست به افشاء شکنجه و ضرب و شتم روزمره بازجویان علیه خود، زده است. زندانی سیاسی کیوان رفیعی نیز که از روز 18 تیر ماه سال جاری در بازداشت بسر میبرد، طبق جدیدترین گزارش، دو هفته اخیر را در اعتصاب غذا علیه علل و شرایط بازداشت خود، بسر برده است. تلاش خانواده کیوان رفیعی برای ملاقات با او، هنوز به نتیجه ای نرسیده است.

زندانی سیاسی کیوان انصاری، از طریق یک آدم ربایی علنی در خیابان بازداشت شده، حتی مأمورین زندانهای رژیم اسلامی در تهران، به عدم وجود نام او در لیست زندانیان، اشاره میکنند. از تاریخ بازداشت کیوان انصاری، یکی از فعالین دانشجویی سابق، در روز 27 شهریور تا کنون، خانواده او موفق به هیچگونه اطلاعی از وضعیت و محل بازداشت او نشده اند. دانشجویان دانشکده پلی تکنیک تهران، محل کار آقای کیوان انصاری، تجمعی را دراعتراض به بازداشت او در روز 24 مهرماه، در دانشگاه امیرکبیر تهران، برگزار خواهند نمود.

در همین حال، زندانی بلاتکلیف ماشاءالله عباسی زاده، پس از 7 ماه بازداشت به دلایل واهی، هم اکنون در شرایط بسیار وخیم جسمی قرار داشته، مأمورین رژیم در زندان، از تأمین امکانات اولیه برای معالجه او، جلوگیری میکنند. زندانی فوق پس از گذراندن 4 ماه شرایط غیرانسانی بندهای انفرادی بخش 209، در حال حاضر در بند 350 اوین و در بلاتکلیفی، به حال خود رها شده است.

فعال سابق انجمن دانشجویی دانشگاه یزد، آقای سعید( خیرالله) درخشندی، پس از گذشت 50 روز از بازداشت، همچنان در شرایطی غیر قابل تحمل، و تحت فشارهای مداوم جسمی و روحی، در زندان بسر میبرد. خانواده زندانی نامبرده، برای اولین بار بعد از گذشت 50 روز از زندان انفرادی او، موفق به ملاقات با زندانی فوق شده، وضعیت جسمی او را، وخیم توصیف نموده اند. سعید ( خیرالله) درخشندی در اواخر مرداد ماه، بازداشت، و در بند انفرادی 209 اوین، به بند کشیده شده است. گزارشهای دیگری از وضعیت بسیار دشوار و بیماری جسمی زندانیان دیگر در زندان اوین، حیدرقلی سلطانی و سعید شالچی، سخن گفته، به ایجاد محدودیتهای متعدد از سوی مأمورین رژیم در کمک رسانی به آنها، اشاره میکنند.

عوامل رژیم اسلامی طی روزهای اخیر، فعالین کارگری مستقل در شهر سقز، محمود صالحی و جلال حسینی را در اقدامی سرکوبگرانه و برای چندمین بار، به بیدادگاه اسلامی شهر سقز، فراخوانده اند. افراد نامبرده به اتهام تلاش برای برگزاری مراسم بزرگداشت در روز اول ماه مه 1383 در شهر سقز، تحت تعقیب دستگاه قضایی رژیم اسلامی در منطقه قرار گرفته اند. کارگران تحت تهدید مداوم، در اطلاعیه ای، خواهان پشتیبانی سازمانها و نهادهای مدافع مبارزات دموکراتیک گشته اند.

در این میان اکثریت نشریات دانشجویی نیز توقیف و انجمنهای دانشگاهی قانونی تعطیل، بعضاً تخریب گردیده، دانشجویان مبارز از حق ثبت نام، حتی ورود به محوطه دانشگاه، منع شده اند. فعالین دانشجویی عابد توانچه، یاشار قاجار، بهروز کریمی زاده، محسن سهرابی، پیمان عارف و تعداد دیگری، یا اخراج شده و یا به محرومیت مقطعی از تحصیل محکوم شده اند. بر اساس گزارش منبع بالا، در طول هفته های اخیر حداقل 100 نفر از دانشجویان، به دفاتر نهادهای سرکوب داخلی در دانشگاههای سراسر کشور احضار، تحت بازجویی و مورد توهین و برخوردهای تحقیرآمیز قرار گرفته اند. برای نزدیک به 30 نفر از دانشجویان احضار شده، احکامی نظیر محرومیت مقطعی از تحصیل، صادر شده است. اتهام همه آنها، شرکت در فعالیتهای سیاسی در دانشگاهها است.

در طی روزهای گذشته، سه نفر از مسئولین نشریه محلی روژ هه لات( کردی- فارسی)، و روزنامه نگار بوشهری حسین شاکری، خبرنگار هفته نامه پیام جنوب، بازداشت شده، مدیر مسئول آن، علیرضا شیرکانی نیز، در انتظار همین سرنوشت است. مأمورین رژیم اسلامی در دو روز اخیر در کردستان، علاوه بر برخوردهای ضد انسانی در جریان بازداشت فعال حقوق زنان خانم رویا طلوعی در سال گذشته، دست به مصادره اموال شخصی و دارایی محل کار سابق او زده اند. خانم رویا طلوعی، پس از آزادی از شکنجه گاه رژیم اسلامی در سال گذشته، به خارج از کشور پناهنده شده، از دسترس ترورهای روزمره مأمورین رژیم، خارج گشته است.

موارد اشاره شده در بالا، تنها نمونه های اخیراً گزارش شده، از تهاجمات روزمره مأمورین رژیم اسلامی، به حقوق اولیه مردم است. در کنار این گزارشات، تعطیلی چندین روزنامه و مجله، نظیر روزنامه شرق، مجلات نامه و حافط، و ...، همچنین تعطیلی صدها سایت و انجمن و نهاد دیگر، به بخشی از پرونده تشدید سرکوبگری جدید رژیم اسلامی، تعلق دارند. شواهد بالا، حاکی از ادامه این روند، تا برخورد آن به یک مانع جدی، نظیر مقاومتهای سازمانیافته توده ای، و یا تنگ تر شدن هر چه بیشتر فضای رقابتهای فرسایشی با حریفان بین المللی رژیم اسلامی است.

جناحهای اسلامی درون و حاشیه رژیم، همچنین مخالفتهای مدافعین دین غیر سیاسی، به دلیل به انتها رسیدن کامل ظرفیت جریانات اسلامی در ایجاد توهم بنفع مذهب، و از این طریق، بسیج نیرو علیه کمونیسم، دیگر یک فاکتور جدی در معادلات سیاسی کشور نیستند؛ اشاره به این نکته، بدلیل وقوع درگیریهای جدید، میان مخالفین دخالت دین در حکومت با مأمورین رژیم اسلامی، ضروری است. ضمن احترام و تأیید مقاومت مدافعین حق آزادی مذاهب، باید اما به این حقیقت نیز اشاره نمود، که مذهب در ایران، همواره بخش جدایی ناپذیر ستمگری طبقات حاکمه بوده، دین غیر سیاسی، از سوی جناحهای اصلی بورژوازی، مورد پشتیبانی جدی قرار نگرفته است؛ صرفنظر از اینکه، گذشت 28 سال از سلطه این رژیم پلید، طبقه متوسط را همچنین، بطور قطعی از کارآیی دین در مقابله با کمونیسم ناامید ساخته، اهمیت آن را در کشاندن خرده بورژوازی شهری بدنبال رهبران مذهبی غیر سیاسی، مورد تردید قرار داده، و این طبقه را در دفاع از مذهب بطور کلی، بی انگیزه نموده است. از این گذشته، نفرت بحق موجود علیه سلطه نهاد مذهب اسلام در جامعه بقدری است، که دفاع فعالانه از دین غیر سیاسی، نه فقط قادر به ایجاد یک قدرت مخالف، علیه رژیم نیست، بلکه یک حزب اپوزیسیون را، حتی به حاشیه منازعات سیاسی، سوق خواهد داد. حکومت اسلامی در ایران، مالک و میدان دار اصلی مذهب اسلام در این جامعه، چه بسا، در جهان است. نه رژیم اسلامی نیروی دیگری را در همین حوزه میپذیرد، و نه جامعه و جهان، وجود اسلامی " بهتر" از مذهب حاکم را، به رسمیت میشناسد. یکی از دلایل اصلی بی اعتباری سازمان مجاهدین خلق و جناحی از چپ اپورتونیست( متوهم به بنی صدر و گنجی)، ناتوانی مفرط رهبران و " کادرهای" آنها، از درک همین واقعیت عینی است، که مستقل از تمایلات افراد و طبقات اجتماعی وجود دارد.

تجارب گذشته و کنونی بدون هیچ تردیدی نشان میدهند، ایجاد هر مانعی علیه تاخت و تاز افسار گسیخته کنونی در کشور، تنها از طریق بسیج نیرو و اتحاد در میان کارگران، دانشجویان و زنان، حول اهداف انقلابی- دموکراتیک، امکانپذیر است.
-------------------------

برای کسب اطلاعات بیشتر از وضعیت کنونی زندانیان سیاسی، شما را به مطالعه اطلاعیه جدیدی، که از سوی " فعالان حقوق بشر در ایران" صادر شده است، دعوت میکنم:

http://www.hra-iran.blogfa.com/post-217.aspx
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
سرنگونی رژیم ترور اسلامی - اعلام آزادیهای عمومی - فراخوان کنگره شوراها

کنگره شوراها یک کنگره عمومی است، که در لحظات سرنگونی رژیم اسلامی، از تجمع نماینده گان شوراها، سندیکاها و اتحادیه ها، کمیته ها، نهادها و ارگانهای صنفی و دموکراتیک همه اقشار و طبقات سهیم در سرنگونی رژیم اسلامی، در داخل کشور تشکیل میگردد. این کنگره، از قدرت گیری سازمان مجاهدین و سلطنت طلبان، بمثابه جریانات ارتجاعی و سرکوبگر ممانعت بعمل آورده، راه سوء استفاده از خلاء قدرت برای شروع کشمکشهای قومی، توسل به تخریب و انتقام جویی را سد نموده، خطوط کلی نظام سیاسی آتی را روشن ساخته، موعد انتخابات ارگانهای دائمی در کشور را معین میکند.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
طرح اولیه قطعنامه هایی برای ارائه به کنگره شوراها
www.behkish.blogfa.com
آرشیو شهریور 1385
http://www.rojhelatpres.com/agust-06/30-2.htm
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
www.j-shoraii.blogspot.com damawand158@yahoo.de نشانی جدید ای- میل.
www.kapital.blogfa.com www.behkish.blogfa.com
بیست و سوم مهر 1385- 15 اکتبر2006

Thursday, October 12, 2006

اطلاع به بازدید کننده گان

بازدید کننده گرامی

وبلاگ بازسازی، به روز شد. در صورت علاقمندی، شما را به مطالعه مقاله " چپ انقلابی ایران در حال تجدید سازمان"، در نشانی زیر دعوت میکنم.
http://behkish.blogfa.com/8507.aspx

Tuesday, October 10, 2006

فضای نظامیگری و خطر وقوع جنگ


براساس اخبار منتشره، کشور کره شمالی دست به یک آزمایش هسته ای زده است. اهمیت آن در سطح سیاست بین المللی به حدی است، که بلافاصله در روز دوشنبه 9 اکتبر، دولت آمریکا با ارائه قطعنامه ای به نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل، خواهان انجام محاصره دریایی، برای تضمین تحریم اقتصادی این کشور شده است. اقدام کره شمالی، بسیاری از محاسبات قدرتهای جهانی را بهم ریخته، بطور محسوسی بر سیاست آنها پیرامون پرونده هسته ای رژیم اسلامی، تأثیر خواهد گذاشت.

توسل کره شمالی به قدرت نمایی هسته ای همچنین، دولت چین، یعنی متحد دائمی آن را نیز شوکه ساخته، آن را به محکومیت فوری اقدام کره شمالی کشانده است. این اولین بار است که دولت چین، چنین آشکار و غیر متعارف، علیه کره شمالی موضع گیری کرده، از آن میخواهد به سیاست هسته ای خود، خاتمه دهد.

انجام آزمایش هسته ای از سوی کره شمالی، بدون هیچ تردیدی، " موهبتی الهی" برای قدرتهای غربی است. از این طریق، وجود خطر تسلیح هسته ای قدرتهای دیگر " محور شرارت"، نظیر رژیم اسلامی، در نزد دولتها، احزاب مخالف و افکار عمومی غرب نیز، مسلم میشود. این درست آن شرایط سیاسی داخلی و بین المللی دلخواه دولت بوش، طراحان جنگی و ژنرالهای آن است، که مدتها برای اثبات وجود چنین خطری، دست به تلاش زده اند. واکنش سریع و منفی دولت چین نیز، عمدتاً از این طریق، قابل توضیح است. طی ماههای اخیر، دولتهای روسیه و چین، برای جلوگیری از تحکیم قدرت غرب در خلیح فارس از طریق یک جنگ جدید، به اقدامات متعددی روی آورده اند. این دو دولت، هر تلاش آمریکا، برای کشاندن اوضاع به شرایط یک تصمیم گیری ضد رژیم اسلامی را خنثی کرده، بر سیاست ادامه مذاکرات، تأکید نموده اند. در حالیکه آزمایش هسته ای کره شمالی، آشکارا به تضعیف موقعیت سیاسی چین و روسیه در برابر آمریکا منجر شده، موضع جناحهای تندرو در دولت بوش را تقویت کرده است. این تغییر در ادامه خود، پرونده هسته ای رژیم اسلامی را، که خود هم اینک در بالاترین سطح حساسیت قرار دارد، به موضوعی بسیار مهمتر از گذشته، تبدیل نموده است.

به تأثیر سیاسی حادثه بالا، باید شرایط بازهم وخیم تر عراق و افغانستان را اضافه نمود. در ماههای اخیر، بطور آشکاری، جنگ و ترور و آدم کشی در هر دو کشور، افزایش یافته، هیچ چشم اندازی از بهبود اوضاع بچشم نمیخورد. این تصور که دولتهای سهیم در اشغال و جنایت، به ناتوانی خود اعتراف کرده، دست به تخلیه دو کشور میزنند، تصوری نادرست است. بلکه دقیق تر است اگر ادعا کنیم، دولتهای غربی، هر چه بیشتر بر ضرروت " حل مسئله ایران" متمرکز شده، از دید خود، به حل اساسی معضل تروریسم اسلامی روی خواهند آورد. جنگ لبنان و موضع کاملاً آشکار غرب در حذف قدرت نظامی حزب الله، ابهامی در مقاصد آنها، در تسویه حساب با متحد دیروزی خود، رژیم اسلامی، باقی نگذاشت.

تهاجمات نظامی ارتشهای غربی به یوگوسلاوی، افغانستان و عراق، درعین حال با شرایط درهم تنیده گی هر چه بیشتر اقتصاد سرمایه داری در جهان نیز، همزمان گشته است. برای بخش بزرگی از دولتها، احزاب سیاسی و افکار عمومی درغرب، حضور نظامی و لشگر کشی به مناطق بحرانی، به ضرورت شرایط " جهانی " شدن اقتصاد امپریالیستی، فراروئیده است. مخالفتهای روشنفکرانه با تهاجمات نظامی درغرب، هنوز بازتاب واقعی افکار عمومی نبوده، قادر به ارائه تصویری واقعی، از جهان مداوماً در حال پیوند کنونی نیست. امروزه بتدریج نه فقط در غرب، بلکه در سراسر جهان، حضور نظامی مستقیم آمریکا در مناطق بحرانی، منطقی و عادی جلوه کرده، به اجتناب ناپذیری ایجاد امنیت در جهان تک قطبی تفسیر میشود. این بویژه اهمیت دارد، از آنجا که روسیه و چین، در سیاست توسعه اقتصادی و کسب بازار، قبل از همه به سرمایه آمریکایی و توافق با غرب وابسته شده، در موقعیت ایجاد یک قدرت آلترناتیو نظامی علیه آمریکا نیستند.

رد مداوم شرایط غرب پیرامون پرونده هسته ای از سوی رژیم اسلامی از یک طرف، و حساس شدن شرایط امنیت بین المللی از طریق آزمایش هسته ای کره شمالی از سوی دیگر، خطر وقوع جنگ جدیدی در خاورمیانه را بازهم تشدید ساخته است. این واقعیت قبل از همه، وظایف فعالین کارگری، دانشجویی و زنان در کشور را، سنگین تر نموده، ضرورت تمرکز بر مسائل سیاسی کشور را، دو چندان میسازد. جریانات محفلی در خارج از کشور، با دامن زدن به مسائل دلخواه خود ( تفریح و یادبود و مراسم و مصاحبه ...)، به حساسیت مردم نسبت به خطرات موجود آسیب زده، جامعه را به حالت رخوت و بی خبری از شرایط خطرناک کنونی، سوق میدهند. نهادهای مستقل کارگری و دانشجویی در کشور، بجای درگیرشدن با فضای سیاسی غیر مولد خارج، بدتر از آن، محیط تعارف و تملق و محفلیسم بدوی پالتاک، باید به ایجاد اتحاد در صفوف خود روی آورده، دخالت در تحولات سیاسی را، به وظیفه اصلی خود مبدل نمایند.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
سرنگونی رژیم ترور اسلامی - اعلام آزادیهای عمومی - فراخوان کنگره شوراها

کنگره شوراها یک کنگره عمومی است، که در لحظات سرنگونی رژیم اسلامی، از تجمع نماینده گان شوراها، سندیکاها و اتحادیه ها، کمیته ها، نهادها و ارگانهای صنفی و دموکراتیک همه اقشار و طبقات سهیم در سرنگونی رژیم اسلامی، در داخل کشور تشکیل میگردد. این کنگره، از قدرت گیری سازمان مجاهدین و سلطنت طلبان، بمثابه جریانات ارتجاعی و سرکوبگر ممانعت بعمل آورده، راه سوء استفاده از خلاء قدرت برای شروع کشمکشهای قومی، توسل به تخریب و انتقام جویی را سد نموده، خطوط کلی نظام سیاسی آتی را روشن ساخته، موعد انتخابات ارگانهای دائمی در کشور را معین میکند.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
طرح اولیه قطعنامه هایی برای ارائه به کنگره شوراها

www.behkish.blogfa.com
آرشیو شهریور 1385
http://www.rojhelatpres.com/agust-06/30-2.htm
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
اکبر تک دهقان، 18 مهر 1385- 10 اکتبر 2006
www.j-shoraii.blogspot.com damawand158@yahoo.de نشانی جدید ای- میل.
www.kapital.blogfa.com www.behkish.blogfa.com

Tuesday, October 03, 2006

! باش تا نفرین دوزخ از تو چه سازد



بازگویی جنایات رژیم اسلامی، علیه زندانیان سیاسی دهه 60


بیاد رفیق فدایی، محمد فیروزی که در مهر ماه سال 1360، در بندرعباس به جوخه اعدام سپرده شد.

محمد فیروزی، از مسئولین دانش آموزان پیشگام شهر بندرعباس، کمونیستی پرشور و رفیقی پرتلاش، دوست داشتنی و صمیمی بود؛ گفتگوی ساده با او، شور زندگی را در مخاطب گپهای او، بیدار میکرد. او، گندم گون، خندان و پرتحرک، به جمع اتاقی که در آن زندگی میکرد، شور و سرزندگی میبخشید و کسی نمیخواست فرصت هم صحبتی با او را از دست بدهد.

محمد فیروزی در جریان اعتراضات وسیع و چند روزه دانش آموزان، در اردیبهشت سال 1359 در بندرعباس، بازداشت شد. رفیق، فعالانه در سطح شهر، در درگیری مستقیم با آدم کشان رژیم شرکت داشته، نقش اصلی را در سازماندهی مقابله با پاسداران بر دوش کشید. شدت نفرت پاسداران و مأموران رژیم علیه او، چهره ای فعال و بسیار شناخته شده در شهر، بقدری بود، که در اولین جلسه دادگاه، برای او حکم اعدام صادر میگردد. تحت فشار تظاهرات مجدد دانش آموزان و مردم معترض، همچنین سن زیر 18 سالگی او، حکم صادره، به حبس ابد تغییر می یابد. او در این زمان، هنوز سن 17 سالگی را پشت سر نگذاشته بود.

محمد فیروزی سپس به زندان یزد و پس از آن زندان قم و عاقبت در اوایل سال 60، به واحد یک زندان قزلحصار منتقل شد. بعدها کلیه زندانیان این واحد که تحت کنترل شهربانی قرار داشت، به واحد 2 که در اختیار دادستانی قرار گرفته بود، انتقال یافتند. از میان این گروه از زندانیان میتوان به سعید متحدین ( برادر محبوبه متحدین، جانباخته در رژیم ساواک) اشاره نمود، که چندی پس از آن، در زندان اوین به جوخه اعدام سپرده شد.

محمد فیروزی ساکن روستایی نزدیک بندرعباس و از خانواده ای بسیار فقیر و محروم بود. او، پدر خود را از دست داده، تحت سرپرستی مادر خود قرار داشته، احتمالاً تنها فرزند خانواده بود. مادر او، ضعیف و شکسته، هر ماه بتنهایی، برای ملاقات فرزندش، از بندرعباس به تهران و زندان قزلحصار می آمد. او خود میگفت " مادرم هر بار میگوید، من میدانم اینها آخر تو را اعدام خواهند کرد"

رفیق ما در طول دوره زندان یزد و یا قم، از موضوع وقوع انشعاب در سازمان چریکهای فدایی خلق ایران در خرداد سال 59 مطلع شده، و بدون تعلل از جناح اقلیت پشتیبانی میکند. او همواره درصحبتها و بحثهای بعدی در بند 2 عمومی زندان قزلحصار، با افتخار به این موضوع اشاره میکرد.

در مرداد ماه سال 1360، کلیه زندانیان بند 2 عمومی واحد 2 زندان قزلحصار( از جمله نگارنده این سطور)، پس از تحمل دهها و بعضاً صدها ضربه کابل و ضربات پوتین، بدلیل عدم محکوم نمودن سازمانهای سیاسی، به بند روبروی آن، بند 2 مجرد و بند کنار آن، منتقل شدند. محمد هم در این گروه قرار داشت. در اواخر تابستان، زندانیان بند 2 مجرد، از انتقال محمد فیروزی به بندرعباس، مطلع شدند. چند روز بعد نام او و چند نفر از مجاهدین در بندرعباس، در یکی از روزنامه هایی که هنوز در دسترس قرار میگرفت، درج گردید. دژخیمان رژیم، محمد فیروزی و سایر زندانیان نامبرده را، به جوخه اعدام سپرده بودند. محمد فیروزی را درست در همان روزهایی که بتازه گی به سن 18 سالگی رسیده بود، برای اجرای حکم اعدام به بندرعباس بازگرداندند.

او خود در دقایق انتقال از بند مجرد زندان قزلحصار، با صدای بلند و صورتی خندان و پرشور، به زندانیان دیگر گفته بود،" در لحظه اعدام، سرود انترناسیونال را خواهم خواند!"

فغان! که سرگذشت ما

سرود بی اعتقاد سربازان تو بود

که از فتح قلعه روسپیان

باز می آمدند

باش تا نفرین دوزخ از تو چه سازد،

که مادران سیاه پوش

داغ داران زیباترین فرزندان آفتاب و باد

هنوز از سجاده ها

سر بر نگرفته اند!
احمد شاملو

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
سرنگونی رژیم ترور اسلامی - اعلام آزادیهای عمومی - فراخوان کنگره شوراها

کنگره شوراها یک کنگره عمومی است، که در لحظات سرنگونی رژیم اسلامی، از تجمع نماینده گان شوراها، سندیکاها و اتحادیه ها، کمیته ها، نهادها و ارگانهای صنفی و دموکراتیک همه اقشار و طبقات سهیم در سرنگونی رژیم اسلامی، در داخل کشور تشکیل میگردد. این کنگره، از قدرت گیری سازمان مجاهدین و سلطنت طلبان، بمثابه جریانات ارتجاعی و سرکوبگر ممانعت بعمل آورده، راه سوء استفاده از خلاء قدرت برای شروع کشمکشهای قومی، توسل به تخریب و انتقام جویی را سد نموده، خطوط کلی نظام سیاسی آتی را روشن ساخته، موعد انتخابات ارگانهای دائمی در کشور را معین میکند.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
طرح اولیه قطعنامه هایی برای ارائه به کنگره شوراها

www.behkish.blogfa.com
آرشیو شهریور 1385
http://www.rojhelatpres.com/agust-06/30-2.htm
12 مهر 1384- 4 اکتبر 2006

اعتراض علیه سرکوب مخالفین دخالت دین در دولت


رژیم جنایتکار اسلامی، در هفته ها و روزهای اخیر، دست به تشدید سرکوب همه جانبه مردم، قبل از همه کارگران، دانشجویان و زنان، در سراسر کشور زده است. در ادامه این لشگرکشی علیه هر صدای مخالفی، روحانی غیر سیاسی آقای حسین کاظمینی بروجردی و همکاران ایشان، بدون هیچ دلیلی، در محل کار و سکونت خود در تهران، مورد تهاجم واقع شده، دهها نفر از نزدیکان و اعضاء خانواده شهروند نامبرده، به بند کشیده شده، تحت شکنجه های ضد انسانی قرار گرفته اند. آقای کاظمینی بروجردی، مواضعی صریحاً علیه دخالت دین در دولت اتخاذ نموده، هرگز به جانبدارای از رژیم ترور اسلامی، نپرداخته اند. بلکه نظیر آخرین اطلاعیه خود، آن را یک رژیم زورگو، مروج تبعیض و بی عدالتی و کشتار مردم ایران، معرفی نموده اند.

در این میان، زندانی سیاسی سابق و فعال دانشجویی، کیانوش سنجری، بر اساس اطلاعات موثق، آمار دستگیرشده گان از بستگان و همکاران آقای بروجردی را، منتشر نموده اند. در اطلاعیه صادره از سوی آقای سنجری، بتاریخ 9 مهرماه 1385، با ذکر نام بازداشت شده گان، از دستگیری بیش از 114 نفر از دوستان و همکاران آقای بروجردی، تا عصر روز یکشنبه 9 مهر ماه گزارش شده، و نام بازداشت شده گان شناخته شده نیز، درج گردیده است.

رژیم بربرمنش حاکم، 70 میلیون نفر مردم ایران را به گروگان گرفته، نظیر دسته ای اشغالگر در عصر حجر، کمترین حقی را برای شهروندانی که در سرزمین مادری خود زندگی میکنند، برسمیت نمیشناسد. اضافه بر اینهمه تبهکاری، حق شهروندانی را که خود روحانی بوده، با دخالت دین در دولت مخالفت نموده، با خشونت تمام زیر پا گذارده، آنها را در روز روشن مورد حمله قرار داده، تحت سرکوب و شکنجه های غیر انسانی قرار میدهد.

آقای کاظمینی بروجردی، نظیر هر شهروند این کشور، باید از حق زندگی صلح آمیز، آزادی نظر و بیان عقیده برخوردار گشته، از تعرض دسته جات آدم کش این رژیم تروریست و راهزن، مصون بماند. اکثریت مردم ایران، ضمن مخالفت با دخالت دین در حکومت، از آزادی مذاهب و عقاید دفاع نموده، سرکوبگری این رژِیم افسار گسیخته و دشمن همه اقشار دموکراتیک را، علیه حقوق اولیه مردم، محکوم میکنند.

شهروند تحت تهاجم آقای بروجردی در آخرین اطلاعیه خود، از مجامع بین المللی، قبل از همه، جمعیت دیده بان حقوق بشر و سازمان عفو بین الملل درخواست نموده، با گذراندن قطعنامه ای، از حق او و شهروندان همفکر ایشان، در باور به مذهب غیر سیاسی، دفاع نمایند. روشن است، درخواست مطرح شده، یک مطالبه اولیه و دموکراتیک بوده، سازمانهای مدافع حقوق بشر، بر اساس موازین خود، باید نسبت به آن واکنش نشان دهند. مجامع بین المللی در عین حال، باید نسبت به بازداشت دهها نفر از مردم تهران، صرفاً به دلیل دوستی و یا رابطه با روحانی نامبرده، اعتراض نموده، خواستار آزادی فوری بازداشت شده گان، و پایان هر گونه اعمال فشار و تهاجم، به محل سکونت و کار آقای بروجردی گردند.

اکبر تک دهقان
10 مهر ماه 1385- 2 اکتبر 2006

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
www.j-shoraii.blogspot.com damawand158@yahoo.de
www.kapital.blogfa.com www.behkish.blogfa.com
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
رونوشت به:

1- سازمان دیده بان حقوق بشر
2- سازمان عفو بین الملل
3- رادیو بی بی سی
4- رادیو صدای آلمان
5- سایت اینترنتی بروسکه
www.hemid.com
6- سایت اینترنتی تشکل بین المللی نجات ایرانیان ( S0S ایران)
http://www.iransos.com
7-منتشرکننده لیست بازداشت شده گان در تهاجم مأموران رژیم، آقای کیانوش سنجری
ksanjari@gmail.com
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

Monday, October 02, 2006

اقتصاد آلمان در شرایط بهبودی

------------------------------
بررسی اطلاعات اقتصادی- مالی در کشورهای صنعتی 2
در خدمت تدوین سیاست اقتصادی دموکراتیک در نظام دموکراتیک- شورایی
------------------------------

رضایت مدیران شرکتهای آلمانی از وضعیت اقتصادی کنونی

مونیخ- فضای عمومی اقتصاد داخلی آلمان، تصویر دوگانه ای را بمعرض نمایش میگذارد. این را میتوان از ارزیابی وضعیت فعالیتهای اقتصادی، از سوی انستیتوی پژوهشهای اقتصادی مونیخ*1 در ماه سپتامبر، برداشت نمود.

از یک طرف، مدیران 7000 شرکت صنعتی و بازرگانی، وضعیت کنونی خود را در بهترین حالت نسبت به ماه آوریل سال 1991، معرفی نمودند که طی آن، " نمودار وضعیت"، اقتصادی، در طول یک ماه، از 108،7 واحد به میزان 111،3 واحد، ترقی کرد. از سوی دیگر اما، پیش بینی نمودار توسعه بعدی وضعیت اقتصادی برای 6 ماه آینده، از 101،4 واحد به 98،9 واحد، تنزل یافت*2.

یکی از کارشناسان مؤسسه تحقیقاتی نامبرده، در این زمینه میگوید." در شرایط کنونی، روند باثبات همچنان ادامه یافته، اما برای سال آینده، سرعت بهبود اوضاع، کند خواهد شد".*3 همکار دیگری از این مؤسسه در عین حال بر عدم چرخش تعیین کننده در وضعیت اقتصادی اشاره نموده، مانع از ایجاد خوشبینی، نسبت به نظر همکار خود میگردد*4

نمودار وضعیت اقتصادی ارائه شده از سوی مؤسسه تحقیقاتی بالا، در ماه سپتامبر در مقایسه با ماه اوت، با تأکید، تقریباً ثابت باقی ماند.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
توضیحات:

*1 نشانی اینترنتی انستیتوی پژوهشهای اقتصادی در مونیخ: Ifo-Institut für
Wirtschaftsforschung
http://www.innovations-report.de/html/profile/profil-450.html

*2 Klaus Abberger، کارشناس نامبرده در بالا. نام افراد کمتر شناخته شده در اصل ترجمه در بالا، برای خواننده فارسی آورده نمی شود. نه ضروری است و نه به درک بهتر مطلب کمک میکند. این نامها در بخش توضیحات به آلمانی، ارائه میگردند. از این طریق باید برای خواننده، دنبال کردن و فکر کردن به اصل موضوع، تسهیل شود. این اما در مورد چهره های به اصطلاح مهم، فرق خواهد کرد.

*3 از این رو، وجود " تصویر دوگانه".

*4 صاحبنظر دومی Georg Nerb، بهبود کنونی وضعیت اقتصادی در آلمان را، نه ناشی از غلبه بر رکود مزمن اقتصادی، بلکه گرایش موقتی اوضاع، تا 6 ماه آینده ارزیابی میکند. او ظاهراً از این طریق تلاش میکند، توقع کارگران را مهار کرده، پیشاپیش، شروع تحرکات اتحادیه ها را، برای افزایش دستمزدها، غیر منطقی جلوه دهد.
------------------------------
اطلاعات مربوط به مطلب بالا:

Firmenchefs sind mit aktueller Lage zufrieden
http://www.frankfurterrundschau.de/in_und_ausland/wirtschaft/aktuell/?em_cnt=977532
امضاء نویسنده
tma
Erscheinungsdatum 27.09.2006
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

تحرک در بازار کار ایالت هسن آلمان

بیکاری در ایالت هسن Hessen، به پایین ترین سطح خود، از ژانویه سال 2005 تنزل یافت/ قبل از همه، جوانان جوینده کار، از آن سود میبرند.

وضعیت اقتصادی در ایالت هسن، نیرو میگیرد.
فرانکفورت – در ماه سپتامبر، تعداد 9305 نفر، کمتر از ماه اوت و 23686 نفر، کمتر از سال گذشته، فاقد کار بوده اند. اضافه بر این، طی یک سال، عرضه محل کار آزاد نیز، بمیزان یک چهارم بیش از سال گذشته، افزایش یافته است. یکی از مسئولین اداره کار ایالت هسن، در روز پنج شنبه 28 سپتامبر، اوضاع را " رو به بهبود "، ارزیابی میکند. برای اولین بار پس از آغاز اجرای قانون جدید معروف به " اصلاحات هارتس 4 " (*1) در اوایل سال 2005، نرخ بیکاری در این ایالت، پایین تر از رقم 9 درصد قرار گرفته، به سطح 8،7 درصد، تنزل یافت.
مدیر کل مناطق ایالت هسن معتقد است، که وضعیت کنونی ادامه پیدا خواهد یافت و " ما در انتظار کاهش نرخ بیکاری در هسن، طی سال آتی نیز هستیم". این پیش بینی از طریق وجود واقعیت کاهش نرخ بیکاری از آغاز امسال، تقویت میگردد. مدیر نامبرده، در همان حال اما، یک چرخش اساسی در بازار کار را، حتمی نمی داند. از آنجا که تأثیر افزایش مالیات ارزش افزوده و اصلاحات در سیستم تندرستی آلمان، بساده گی قابل پیش بینی نیستند.

مقام اداری مذکور، روند مثبت بازار کار در ماه سپتامبر را، قبل از همه به بهبود وضعیت اقتصادی کنونی، مربوط میداند. تقاضا برای نیروی کار افزایش یافته است: در ماه سپتامبر، وجود 17540 محل کار آزاد جدید از سوی شرکتهای جوینده کارگر، به ادارات کار و مراکز کاریابی گزارش شده اند. درصد افزایش اشتغال مشمول پرداخت سهم صندوق تأمین اجتماعی، بر اساس جدیدترین آمار، در حدود 0،4 درصد بالاتر از سال قبل، قرار داشت. استخدام نیروی کار جدید، قبل از همه در رشته های حمل و نقل، در بخش هتل داری، در ارتباطات و در ارائه خدمات در بخش خصوصی، صورت گرفته است.

سودبرنده گان اصلی از وضعیت مثبت بازار کار، جوانان جوینده کار هستند. در میان گروه سنی پایین تر از 25 سال، نرخ بیکاری در ماه سپتامبر تا سطح 9،9 درصد، کاهش پیدا کرد. حتی در مقایسه با سال قبل، نرخ بیکاری در این گروه سنی، نزدیک به یک پنجم آمار بیکاران سال قبل، پایین آمده است. مدیر کل منطقه ای ایالت هسن، از این رو، بر بهره مندی جوانان دارای تخصصهای فنی از شرایط کنونی بازار کار، امیدوار است.

از اوضاع مناسب اقتصادی کنونی همچنین، بیکاران درازمدت نفع میبرند. آمار این بخش از بیکاران در این ایالت نیز، طی یک ماه بمیزان 3245 نفر و یا 1،8 درصد کمتر شده، به رقم 173000نفر بیکار درازمدت، بالغ گشت.
در مناطق مختلف ایالت هسن در آلمان، روند کنونی اقتصادی، بطور متفاوتی جریان پیدا کرد. در برخی از نواحی این ایالت، کاهش بیکاری از 1،6 درصد در فرانکفورت تا 8 درصد در شهر کوچک کورباخ ناحیه آوگنتور، متغیر بوده است. مناطق کاسل و فولدا، با 11،9 و 6،9 درصد، در بالاترین و پایین ترین سطح رده بندی آمار بیکاران این ایالت، قرار دارند.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
توضیحات

اسامی و عناوین

مدیر کل مناطق ایالت هسن: Wolfgang Forell
- شهرهای نامبرده در این متن:
Frankfurt.M
Agenturbezirk Korbach
Kassel
Fulda
-------------------------------
*1 اصلاحات هارتس 4 Hartz-4-Reformen

و یا دقیق تر: مرحله چهارم اصلاحات طرح کمیسیون هارتس و یا کمیسیون رفرم بازارکار. اتئلاف سوسیال دموکراتها و سبزها، پس از شروع دومین دور حکومت خود در سال 2002، براساس پیشنهادات کمیسیون هارتس و با انجام برخی تغییرات در آن، " قوانین چهارگانه ارائه خدمات مدرن" را بتصویب رساند. منظور از" خدمات " در اینجا، خدمات و اقدامات دولتی، برای مبارزه با بیکاری است.

پترهارتس، نام یکی از مقامات اداری در دولت گرهاد شرودر، صدر اعظم سابق آلمان بود. او یکی از مدیران کنسرن اتوموبیل سازی فولکس واگن( مدیر پرسنلی آن)، از سوی دولت سابق، طرحی را برای کاهش خدمات دولتی به بیکاران، و تسهیل کاریابی ارائه کرد. گرهاد شرودر خود در رأس شورای نظارت این کنسرن، همراه با فرد نامبرده، قرار داشت، که بزرگترین سهامدار آن، دولت ایالتی نیدرزاکسن Niedersachsen( شهر هانور، مرکز آن) است.

گرهاد شرودر، چندین دوره، نخست وزیر این ایالت بود. شرودر که در رأس یک ائتلاف سیاسی از حزب سوسیال دموکرات و حزب سبزها قرار داشت، در آخرین انتخابات در سپتامبر 2005، که بدلیل بحران ناشی از شکست حزب سوسیال دموکرات در انتخابات نورد راین وست فالنNordrhein-Westfallen، دو سال زودتر از موعد معمول آن برگزار گردید، رقابتهای سیاسی را، به نفع حزب دموکرات مسیحی و لیبرالها باخت. در نتیجه این انتخابات، یک دولت ائتلافی بزرگ از حزب سوسیال دموکرات و حزب دموکرات مسیحی، تحت رهبری خانم آنگلا مرکل از حزب دموکرات مسیحی، به قدرت رسید. در ادامه اجرای طرح هارتس در این دولت نیز، تغییری بوجود نیامده است.
--------------------------
اطلاعات مربوط به مطلب بالا:
Arbeitsmarkt kommt in Schwung
http://www.frankfurterrundschau.de/in_und_ausland/wirtschaft/aktuell/?em_cnt=979238
Petra Kirchhof
Erscheinungsdatum 29.09.2006
- تیتر اصلی در بالا برای هر دو مطلب، از سوی مترجم انتخاب شده است.
- در ترجمه، انتقال دقیق محتوا و نه ترجمه فنی صرف، مد نظر قرار گرفته، به شکلی مأنوس برای خواننده ایرانی، تنظیم شده است. برخی جملات، اندکی جابجا و متناسب با یکدیگر، قرار گرفته اند.
--------------------------
روزنامه اینترنتی فرانکفورتر روند شاو
ترجمه و توضیح: اکبر تک دهقان
9 مهر 1385- 1 اکتبر 2006
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
سرنگونی رژیم ترور اسلامی - اعلام آزادیهای عمومی - فراخوان کنگره شوراها

کنگره شوراها یک کنگره عمومی است، که در لحظات سرنگونی رژیم اسلامی، از تجمع نماینده گان شوراها، سندیکاها و اتحادیه ها، کمیته ها، نهادها و ارگانهای صنفی و دموکراتیک همه اقشار و طبقات سهیم در سرنگونی رژیم اسلامی، در داخل کشور تشکیل میگردد. این کنگره، از قدرت گیری سازمان مجاهدین و سلطنت طلبان، بمثابه جریانات ارتجاعی و سرکوبگر ممانعت بعمل آورده، راه سوء استفاده از خلاء قدرت برای شروع کشمکشهای قومی، توسل به تخریب و انتقام جویی را سد نموده، خطوط کلی نظام سیاسی آتی را روشن ساخته، موعد انتخابات ارگانهای دائمی در کشور را معین میکند.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
طرح اولیه قطعنامه هایی برای ارائه به کنگره شوراها
www.behkish.blogfa.com
آرشیو شهریور 1385
http://www.rojhelatpres.com/agust-06/30-2.htm
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
www.j-shoraii.blogspot.com damawand158@yahoo.de نشانی جدید ای- میل.
www.kapital.blogfa.com www.behkish.blogfa.com