Wednesday, June 08, 2005

علیه صدور حکم برای وبلاگ نویس زندانی مجتبی سمیعی نژاد

بر اساس اخباری که از سوی کانون وبلاگ نویسان ایران- پنلاگ منتشر شده، وبلاگ نویس زندانی مجتبی سمیعی نژاد، در یکی از بیداد گاههای رژیم اسلامی به دو سال زندان محکوم شده است. این نه فقط دشمنی رژیم اسلامی با حقوق دموکراتیک و اولیۀ شهروند ایرانی را، بلکه خصومت آن را با ابزار های مدرن ارتباطی، آنجا که درخدمت مردم قرار می گیرند نیز، به عینه نشان می دهد. این همه در شرایط رخ می دهد، که هشت سال است که در کشور، یک رژیم " اصلاح طلب" حکومت می کند، و باند های حاکم، در شرایط انتخابات ریاست جمهوری، برای کشاندن مردم به پای صندوق های رأی گیری، حتی بیش از همیشه ، پز اصلاح طلبی به خود میگیرند.
مجتبی سمیعی نژاد، دانشجوی رشتۀ ارتباطات فقط به دلیل ابراز نظر، آنهم در محیط اینترنت، بازداشت، مورد شکنجه، برخورد های تحقیر آمیز وهم اینک نیز، صدور حکم زندان قرار می گیرد. این تمام آن ظرفیت و توانانی اصلاح طلبی در رژیم اسلامی سرمایه داران است. آیا این مورد ودهها مورد دیگر از ارعاب و سرکوب روزمرۀ مردم در کوچه و خیابان، آنهم در این شریط نشان نمی دهد، ادعای اصلاح طلبی در حکومت اسلامی، خود شکلی از سرکوب و یک عوامفریبی محض بیش نیست؟ هم اینک چندین وبلاگ نویس، دانشجو، روزنامه نگار، منتقد سیاسی و وکلای مدافع ترور شده گان دراین رژیم، به دلیل اتهامات پوچ در زندان های رژیم اسلامی، تحت شرایط عمیقاً غیر انسانی به بند کشیده شده اند.
هر گونه بهبودی در رعایت حقوق بشر در ایران تحت شرایط رژیم اسلامی، به معنی واقعی کلمه، مطلقاً غیر ممکن و تبلیغات تاکنونی مبنی برتغییر صلح آمیز حکومت اسلامی نیز، فقط حیات نفرت انگیز آن را، طولانی تر ساخته است. برای اطلاعات بیشتر