Wednesday, April 05, 2006

وبلاگ جمهوری شورایی، یکساله شد



از آغاز بکار وبلاگ جمهوری شورایی، یک سال گذشت. رویدادهای یک سال گذشته در کشور، نه در ظرفیت یک سال، که در ظرفیت چندین سال، چه بسا یک دهه میگنجند. این وبلاگ تلاش نمود، متناسب با حوادث روز ایران و جهان دست به ارزیابی اوضاع زده، در شناخت شرایط و اتخاذ روش برخورد جنبش انقلابی کارگری- کمونیستی به اوضاع متحول، موثر واقع گردد. وبلاگ جمهوری شورایی با اینحال از تلاش و بازده کار خود، مطلقاً راضی نبوده، با صراحت از توسل به خودستاییهای ارزان رایج در چپ محفلی، پرهیز مینماید؛ تا زمانی که ارتجاعی ترین رژیم جهان، جنایات روزمره علیه مردم و نقض بدیهی ترین حقوق شهروندان در ایران حکومت میکند، دلیلی برای احساس رضایت از فعالیت سیاسی خود نداریم. کار و تلاش نیروهای مبارز علیه رژیم اسلامی و نتایج آن برای میلیونها مردم ستمدیده ایران، می توانست و میبایست بسیار بسیار بیش از آن میبود، که امروز از سوی نیروهای اپوزیسیون قابل ارائه است.

در اولین روز گشایش این وبلاگ در 6 آوریل سال گذشته، دو مطلب کوتاه درج گردید. هر دو مطلب در اینجا، بدون تغییر منتشر میگردند.

اکبر تک دهقان
شانزدهم فروردین 1385- 5آوریل 2006
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
قدرت سیاسی و زندگی روزمره

ششم آوریل2005

قدرت سیاسی بیش از هر پدیده دیگری، زندگی روزمره انسان را تحت تأثیر قرار می دهد. اگر ادعا شود که قدرت سیاسی همه اشکال و ابعاد زندگی فردی و اجتماعی انسان را، مستقیم و غیر مستقیم تعیین می کند و یا تأثیر تعیین کننده بر آن باقی می گذارد، مطمئناً یک ادعای اغراق آمیز نیست.
قدرت سیاسی، خود از تکامل مناسبات اقتصادی شکل گرفته است. اما پس از تبدیل شدن به عامل حفظ و تنظیم کننده مناسبات اجتماعی ( اقتصادی- سیاسی - فرهنگی)، به قدرتی مافوق جامعه تبدیل میگردد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

خود ویژه گی شرایط سیاسی کنونی کشور

ششم آوریل 2005
دو نیروی اصلی جامعه، طبقه کارگر و بورژوازی با سرعت در حال سازماندهی وایجاد تشکل در صفوف خود هستند.بورژوازی با طرح فراخوان "ملی " رفراندوم، در پی سازمان دادن به خود به عنوان یک نیروی مدعی قدرت سیاسی برای نبرد های آتی در جامعه است. در این عرصه، بورژوازی در اپوزیسیون و شریک در قدرت، در اتحاد آشکار با یکدیگر عمل می کنند. این نیرو از حمایت امپریالیسم، به ویژه امپریالیسم آمریکا برخوردار است.
طبقه کارگر نیز همزمان با آن، در یک تلاش جمعی در پی آن است، ایجاد تشکل های کارگری علنی، سراسری و مستقل از دولت رابه رژیم اسلامی بقبولاند. این فعالیت کارگران که در کشور با استقبال وسیعی نیز مواجه شده است،
بیانگر شرایط کیفیتآً متفاوتی در جنبش کارگری است
. پس از کشتار های دسته جمعی سال های 1360 به بعد، این اولین گام جدی در ایجاد سازمان های مستقل کارگری و تلاش برای به گور سپردن " شورا" های اسلامی است.
هم بورژوازی اپوزیسیون و هم کارگران، به صفوف درهم ریخته خود سازمان می دهند. این، مشخصه اصلی تشدید مبارزه طبقاتی در شرایط کنونی کشور است.
*** *** ***
damawand58@yahoo.com www.j-shoraii.blogspot.com
!زنده باد اول ماه مه 1385 در ایران
:اتحاد و بسیج نیرو
!علیه جنایات رژیم اسلامی
!علیه تبهکاریهای سرمایه داران
!علیه تجاوز امپریالیستی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ