Monday, December 04, 2006

! حمایت از تجمع دانشجویان در روز 15 آذر


13 آذر 1385- 4 دسامبر 2006

روز 16 روز دانشجو در شرایطی فرامیرسد که اقدامات سرکوبگرانه دسته جات ترور در دانشگاهها، بنحو بیسابقه ای، و قابل مقایسه با ایلغار " انقلاب فرهنگی" در اردبیشهت سال 1359، شدت گرفته است. گزارشات متعددی، حتی از اقدامات ضد دموکراتیک، نظیر اخراج، تعلیق و یا احضارهای دانشجویان علیه بیش از 400 نفر، طی ماههای اخیر گزارش میدهند. این حقیقت دیگر قابل انکار نیست که سایه اخراج و محروم شدن، و تفکیک جنسی کامل، بر بالای سر همه دانشجویان قرار گرفته است.

بتازه گی، " فعالین ایرانی دفاع از حقوق بشر در اروپا و آمریکای شمالی"*1، جدیدترین گزارش خود، از وضعیت دانشگاهها و برخورد دستگاههای سرکوب به دانشجویان را، انتشار داده اند. این گزارش علیرغم وجود محدودیتهای بسیار زیاد در دسترسی به اطلاعات کامل اما، نشاندهنده حدت یابی سرکوب سیستماتیک، در همه مراکز آموزش عالی کشور، در یکسال اخیر است.

براساس گزارش فعالین ایرانی دفاع از حقوق بشر، در فاصله اول آذر 1384 تا پایان آبان سال جاری، در مجموع 406 نفر از دانشجویان، موضوع اعمال انواع روشهای سرکوبگرانه مأمورین اختناق اسلامی در دانشگاهها، واقع شده اند. این اقدامات شبه تروریستی علیه دانشجویان، شامل بازداشت دانشجویان در19 مورد، بازجویی از دانشجویان 12 مورد، احضار دانشجویان به بیدادگاهها در 45 مورد، محاکمه دانشجویان در 24 مورد، احکام صادره علیه دانشجویان در 28 مورد، احضار به کمیته های انضباطی در 142 مورد، احکام صادره از سوی کمیته های انضباطی در 82 مورد، اخراج از دانشگاهها در 22 مورد، و توقیف نشریان دانشجویی در 32 مورد، میگردد. نگاهی کوتاه به آمار بالا، وسعت تاخت و تاز دولت فوق ارتجاعی کنونی و میزان پایبندی آن به اصل "مهرورزی" را، آشکار میسازد.

تهاجم رژیم اسلامی به همه عرصه های حقوق شخصی و اجتماعی شهروندان، تا برخورد به یک مانع جدی، یعنی مخالفت گسترده و سازمانیافته، ادامه یافته، از شدت آن کاسته نخواهد شد. از آنجا که نیروی محرکه این سیاست، نه تصمیمات فردی و یا گروهی این تبهکار و آن دارودسته، بلکه دینامیزم درونی آزاد شده، ناشی از عملکر مجموعه عوامل مؤثر، قبل از همه، پرونده هسته ای و رقابتهای اتمی در خاورمیانه، تشدید جنگ روانی میان اسرائیل و رژیم اسلامی، وضعیت عراق و افغانستان، آزمایش هسته ای کره شمالی، و لحظه "مناسب" گسیختگی در سیاست منطقه ای آمریکا، پس از انتخابات اخیر در این کشور است. حکومت اسلامی بدون هیچ تردیدی، از شرایط کنونی، که حتی مستقل از اراده دسته بندیهای درونی این رژیم جریان دارد، نظیر " نعمتی الهی"، بیشترین استفاده را، برای تحمیل حداکثر عقب نشینی به توده های مردم، خواهد نمود؛ بوِیژه اینکه، انجام تحریمهای خارجی، امری مسلم گشته، اروپا و روسیه، برای سلب هر اتهامی مبنی بر سهل انگاری در مقابله با این رژیم، به آغاز سریع آن حتی، تمایل دارند. روشن است، برقراری تحریمهای اقتصادی، تکنولوژیک و مالی، به دامن زدن به نارضایتی های عمومی در کشور، منجر میگردد. حکومت اسلامی اما، برای کنترل پیشاپیش این نارضایتی ها، مقطع فعلی را مغتنم شمرده، به تهاجم حداکثر به حقوق اولیه مردم، برای غلبه بر اعتراضات احتمالی در دوره آتی، روی آورده است.

در شرایط کنونی، سازمانیافتگی هماهنگ و سراسری، که حملات علنی بمنظور حاکم ساختن بی حقوقی محض بر جامعه را متوقف کند وجود نداشته، تنها امکان، استفاده از هر تجمع حتی کوچکی، برای ایجاد ارتباط بین بخشهای فعال جامعه است. فراخوان اعضاء تشکلهای قانونی دانشجویی، برای برگزاری میتینگ روز 15 آذر، اگر از سوی کارگران مبارز، معلمان، نویسنده گان و هنرمندان، پرستاران، خانواده های زندانیان سیاسی، بستگان قتل عام شده گان در این رژیم ترور، زنان و مدافعین حقوق بشر، مورد حمایت قرار گیرد، فرصتی استثنایی و گامی بجلو، برای بسیج نیرو خواهد بود. از این طریق، نه فقط تجمع هر چه بزرگتری برگزار میگردد، بلکه بمراتب مهمتر، فعالین سیاسی و صنفی، در رابطه ای رودرو قرار گرفته، نه از طریق اینترنت و سایت و وبلاگ، بلکه مستقیماً و در عرصه عمل سیاسی، امکان تماسهای شخصی را کسب میکنند
.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

توضیحات

*1
گزارش کامل منبع بالا در نشانی زیر
http://www.komitedefa.org/text/azar85.pdf