Thursday, December 14, 2006

! سرمایه داری به زبان ساده

23 آذر 1385- 14 دسامبر 2006

اخیراً مؤسسه تحقیقات توسعه اقتصادی سازمان ملل متحد، آماری را از وضعیت شکاف طبقاتی در جهان منتشر ساخته، که به بهترین وجهی نتایج سلطه امپریالیسم بر سرنوشت بشری در صد سال اخیر را، در چند جمله بیان میکند. اطلاع از این حقیقت هولناک، بویژه برای برخی از چپهای سابق ایرانی که گریبان خود را از تئوری مارکسیستی " امپریالیسم بمثابه بالاترین مرحله سرمایه داری" خلاص کرده اند، بسیار آموزنده است.

بر اساس جدیدترین گزارش این مرکز، تنها 2% از جمعیت جهان، مالک بیش از 50% از ثروت جهان هستند. در همین حال، 50% از مردم، تنها 1% از کل ثروت جهان را در اختیار دارند. گزارش مزبور در ادامه به این حقیقت اشاره میکند که ثروت بشری بشدت در آمریکای شمالی( آمریکا، کانادا)، اروپا، آسیای شرقی( ژاپن، کره، سنگاپور ...) و اقیانوسیه( استرالیا و زلاندنو)، متمرکز شده، که بالغ بر 90% از ثروت کل جهان میگردد. یعنی همه کشورهای آفریقا، آمریکای لاتین و جنوبی، و بخش اعظم آسیا، تنها از 10% باقیمانده ثروت جهان برخوردارند. در این گزارش، "ثروت" به " داراییهای مالی و غیر منقول"، اطلاق شده است.

رئیس مؤسسه تحقیقات توسعه اقتصادی سازمان ملل، آنتونی شوروکس، ضمن اینکه این گزارش را جامع ترین گزارش در باره توزیع ثروت در جهان نامیده، اضافه میکند: اقشار بسیار ثروتمند جهان، نسبت به 50 سال پیش( تا مقطع شکست فاشیسم)، بسیار ثروتمند تر*1 شده اند. بر اساس گزارش فوق، در جهان کنونی 37 میلیون میلیونر وجود دارند که تنها 1% از جمعیت جهان را شامل میگردند.

همین گزارش کوتاه و بقول منبع آن، " جامع ترین " گزارش، باید چشم و گوش آنهایی را که برای نسل جوان، قصه های حقانیت لیبرالیسم میخوانند، باز کند و نشان دهد، که سرمایه داری فقط یک حسن دارد و آن ایجاد بهترین شرایط برای برچیدن کامل جامعه طبقاتی است
.
--------------------------------------------
توضیحات

*1- بر اساس شواهد عینی و غیرقابل انکار بعدی باید افزود: اقشار ثروتمند جهان نسبت به 16 سال پیش، یعنی مقطع انحلال اتحاد شوروی، بازهم بسیار ثروتمندتر شده اند.

منبع گزارش بالا: خبرگزاری دولتی مهر، بنقل از رویتر
http://www.mehrnews.com/fa/NewsDetail.aspx?NewsID=417252
----------------------------------------------------
شماره حساب بانکی برای کمک مالی به کارگران اخراجی شرکت واحد تهران
بانک ملی ایران- تهران شعبه پل تهران نو، کد بانک 134، حساب قرض الحسنه شماره 732280 به نام آقایان: داوود نظری، ابراهیم مددی و ناصر غلامی. از هر بانکی در خارج از کشور میتوان با پرکردن فرم مخصوص، مستقیماً به شماره حساب فوق، پول واریز کرد
.