Monday, March 05, 2007

! تحت سرکوب به "جرم" زن بودن



14 اسفند 1385- 5 مارس 2007

رژیم اسلامی، رژیمی ضد زن در افراطی ترین شکل آن، در یک جامعه مدرن در جهان معاصر است. ستم و تحقیر و تبعیض و سرکوب ضد انسانی علیه زنان ایرانی قابل توصیف نیست، و این همچنین ناشی از عقب مانده گی و فرصت طلبی مردان و ننگی برای همه بشریت است، که زن ایرانی میبایست 28 سال، چنین بربریت علنی را تحمل میکرد. ددمنشی این رژیم پلید علیه زنان، نه فقط حقوق انسانی نیمی از جامعه را بمراتب بیش از مردان، از آنان سلب کرد، بلکه مردم ایران و خاورمیانه را، از امکانات ناشی از شکوفایی تواناییهای زنان برای توسعه اقتصادی- اجتماعی کشور و منطقه نیز محروم ساخت. به معنی واقعی کلمه، شعور و زبان انسان قرن بیست و یکم، قادر به درک و بیان اینهمه درنده خویی، علیه شهروندان کشور، صرفاً به دلیل زن بودن آنان نیست. اگر سندی برای اثبات ضرورت انحلال کامل مذهب اسلام و برچیدن نقش آن از جامعه و جهان لازم باشد، همین میزان ددمنشی غیرقابل تصور رژیم اسلامی، علیه نیمی از جمعیت ایران کافی است.

فعالین و مدافعین حقوق زنان در جهنم اسلامی، همین چند روز پیش در مقابل بیدادگاه ضدانقلاب اسلامی در تهران، مورد ضرب و شتم وحشیانه مأموران حکومت نحس الله قرار گرفتند. در این یورش تروریستی، نزدیک به 40 نفر از آنان بازداشت شدند. اما این وحشیگری رژیم " لباس شخصی ها " و تیرخلاص زنان، مانع از تلاش شجاعانه برای اعلام یک فراخوان تجمع در روز 6 مارس در مقابل مجلس ارتجاع نگردید. در زیر، فراخوان مزبور برای اطلاع شما، درج میگردد.


-----------------------------------
فراخوان تجمع روز جهانی زن - 8 مارس/ 17 اسفند 85
روز جهانی زن را در زمانی گرامی می داریم که هنوز سایه قوانین تبعیض آمیز بر سر زنان میهنمان سنگینی می کند، سیاستهای جداسازی و سهمیه بندی جنسیتی با شدت هر چه تمام تر اعمال می شود، جنگ طلبان با کوبیدن بر طبل جنگ، آرامش و امنیت را از مردم سلب می کنند، حقوق بشر به طور مستمر نقض می شود، زنان، کودکان و سایر قربانیان خشونت و بی عدالتی، پناهی نمی یابند و آسیبهای اجتماعی و فقر هر چه بیشتر چهره ای زنانه به خود می گیرد. در این شرایط، زنان با تلاشهای خستگی ناپذیر در مسیر احقاق حقوق انسانی، شهروندی و جنسیتی همچنان پای می فشارند.

ما با تاکید بر خواسته های دمکراتیک و مسالمت جویانه خود، از همه زنان و مردان آزاد اندیش دعوت می کنیم برای تجدید میثاق و ابراز همبستگی تا رفع هر گونه تبعیض و نابرابری و بی عدالتی علیه زنان، به تجمع ما که در روز 8 مارس، 17 اسفند 85 از ساعت 2 تا 3 بعد از ظهر در مقابل در اصلی مجلس برگزار خواهد شد، بپیوندند.

گروه هماهنگ کننده: شهلا انتصاری، شادی صدر، محبوبه عباسقلی زاده، فاطمه گوارایی، مینو مرتاضی لنگرودی، رضوان مقدم
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
:از وبلاگ جمهوری شورایی

طرح اولیه قطعنامه هایی برای ارائه به کنگره شوراها
www.toumaj.blogfa.com

بخش 3، حقوق اولیه شهروندان در جمهوری ایران
بخش 8، زنان، خانواده و کودک
بخش 12، تأمین اجتماعی و بیمه، بهداشت و تندرستی
بخش 13، مطالبات کارگری
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ