Monday, September 25, 2006

اعتراض به اعمال فشار در محیط اینترنت

براساس اشاره ای در سایت اینترنتی " من و پالتاک"،*1 فردی تحت عنوان " بردیا "، نسبت به درج مقالات این وبلاگ در سایت مزبور، دست به اعمال فشار و برخوردهای محدود کننده زده است. این موضوع به زمانی مربوط است که مقالاتی از وبلاگ جمهوری شورایی، طی فاصله زمانی 7 ماهه، از ماه ژوئن 2005 تا ماه فوریه 2006 در سایت " من و پالتاک"، همزمان با چندین سایت دیگر، منتشر شده است. این مقالات تقریباً تماماً به جنایات رژیم اسلامی و تلاش برای دامن زدن به مبارزات توده ای علیه آن، مربوط میگردند. این سایت پیش از این نیز طی 2 یا 3 مطلب، از ایجاد " مشکلات " از طریق مقالات این وبلاگ برای سایت مزبور خبر داده، دریافت اعتراضاتی از افرادی، علیه درج مطالب فوق را عنوان نموده بود. به اینترتیب منبع این به اصطلاح اعتراضات خواننده گان، روشن میشود.

فرد مزبور( " بردیا ")، نه یک بازدید کننده غیر مطلع، بلکه از مدافعین و فعالین محفل عباس توکل[ موسوم به " سازمان فداییان ( اقلیت)"] بوده، از امکانات کافی برای فعالیت در محیط اینترنت برخوردار میباشد؛ بویژه اینکه، استفاده از عنوان فدایی در خارج از کشور، ایجاد برخی تسهیلات حقوقی و مالی را برای استفاده کننده گان از این علامت شناخته شده، ممکن میسازد. از این رو اعتراض فرد مزبور به درج مقالات این وبلاگ در یک سایت اینترنتی خارج از حوزه نفوذ آنها، نوعی تلاش آگاهانه برای محدود ساختن فعالیت دموکراتیک شهروندان عاصی از سلطه رژیم اسلامی، محسوب میگردد.

محفل عباس توکل، آنچنان که همگان مطلعند، بموازات جنایات مهلک رژیم اسلامی، با توسل به اقدامات سرکوبگرانه، غیر انسانی و چندش آور، حتی قتل اعضاء سازمان در 4 بهمن ماه سال 1364، نقش اصلی را در تضعیف و انحلال سازمان چریکهای فدایی خلق ایران- اقلیت، ایفا نمود. افراد وابسته به آن، در کمال وقاحت و گستاخی، هم اینک نیز، فضای تنفس سیاسی در محیط اینترنت، برای فعالین مستقل سازمان را، دشوار میسازند. در صورتی که عناصر فوق، از جمله فرد مزبور، بدون داشتن کمترین حق و صلاحیتی، خود سالهاست دست به سوء استفاده شخصی، چه بسا مالی، از عنوان فدایی و نشریه کار میزنند.

وبلاگ جمهوری شورایی، ضمن محکوم نمودن برخورد فرد نامبرده( و یا جریان فوق، در صورت مطلع بودن)، خواستار توجه سازمانهای سیاسی چپ اپوزیسیون به این موضوع، جهت ممانعت از تکرار مجدد آن میگردد.

*1- مقاله: " پاسخ به بردیا "، سایت من و پالتاک
----------------------------------------
! خواننده گرامی

:نشانی تماس این وبلاگ، تغییر کرده است. نشانی جدید به قرار زیر است
damawand158@yahoo.de