Thursday, July 28, 2005

ضرورت حمایت فعالانۀ مبارزین تبعیدی، از کارگران اخراجی شرکت واحد در تهران

مدیریت ضد کارگری شرکت واحد، که بر وفاداری به رژیم ترور اسلامی وستمگری علیه کارگران، سوگند خورده است، فعالین کارگری شرکت واحد را، پی در پی از کار خود اخراج می کند. مأمورین رژیم در " شورای" اسلامی سرکوبگر، جاسوس و دشمن شمارۀ یک کارگران نیز، سیاست گرسنگی دادن به کارگران را در پیش گرفته اند. آنها قصد دارند، با کشاندن کارگران به فقر و فلاکت هر چه بیشتر، فعالین کارگری را از ادامۀ راه خود، در مبارزه برای حفظ وتحکیم سندیکای مستقل کارگری باز دارند. مأمورین رژیم اسلامی این هدف را دنبال می کنند، ارادۀ کارگران در استقلال از این رژیم سرکوبگر، و مدیریت ضد کارگری شرکت واحد را در هم بشکنند.

بر اساس اطلاعیه ای که هیئت مدیرۀ سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه صادر کرده است، مدیریت ضد کارگری و پاسدار منش این شرکت، طی ماههای اردیبهشت و خرداد سال جاری، 17 نفر از فعالین کارگری را، از کار خود اخراج کرده است. در این اطلاعیه، ضمن درج نام همۀ اخراج شده گان، از دوستداران جنبش کارگری- دموکراتیک درخواست شده است، با انجام کمک های مالی به کارگران، مانع از تحمیل شرایط غیر انسانی تر، ازسوی مدیریت ضد کارگری و مأمورین رژیم اسلامی به فعالین کارگری گردند؛ کارگرانی که با معضلاتی بزرگ در تأمین هزینه های اولیۀ زندگی، نظیر پرداخت اجارۀ خانۀ خود روبرو هستند.
مأمورین رژیم اسلامی پیش از این نیز در دو مرحله، با انجام حملات تروریستی، حتی با هدف قتل فعالین کارگری، به ضرب و شتم وحشیانۀ کارگران، و تخریب ساختمان محل سندیکا دست زده، تلاش کردند، از بازگشایی سندیکای کارگران شرکت واحد تهران جلوگیری کنند.
کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران وحومه در سیزدهم خرداد ماه سال جاری، بعد از سالها مبارزه وتلاش، سندیکای کارگری مستقل خود را بازسازی، و استقلال آن از رژیم و ارگانهای جاسوسی و سرکوب حاکم را، به رژیم اسلامی تحمیل کردند. بازگشایی سندیکای کارگران شرکت واحد، یک دستاورد بزرگ جنبش کارگری- دموکراتیک ایران، بعد از بیش از دو دهه سرکوب و ترور رژیم جنایتکار اسلامی، در جامعه ومحیط های کار بود. ادامۀ حیات و تأثیر گذاری آن بر مبارزات دموکراتیک – کارگری در کشور، تنها در صورت حمایت از کارگران و فعالین سندیکا، در برابر اقدامات سرکوبگرانۀ عوامل رژیم و مدیریت ضد کارگری شرکت واحد، امکان پذیر است.
سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، هم اینک تنها سازمان اجتماعی حقیقتاً دموکراتیک، منتخب و کارگری در کشور است، که فقط از طریق مبارزه، و کار و تلاش توده های زحمتکش شکل گرفته است. از این رو حمایت از آن، حمایت از مبارزات مردم ایران، بویژه کارگران، برای انجام تحولات دموکراتیک در کشور نیز محسوب می شود.

پشتیبانی از کارگران شرکت واحد، نباید یک اقدام مشکل و نشدنی تلقی شود. نگارندۀ این مطلب، خود از طریق حذف همۀ هزینه های کمتر ضروری در زندگی روزمره، در این اکسیون کارگری- دموکراتیک شرکت کرده، و همۀ فعالین چپ و حقیقتاً دموکرات در خارج را، به اتخاذ این روش همبستگی کارگری- شهروندی، با کارگران شرکت واحد در تهران فرا می خواند.
شمارۀ حساب بانکی برای همبستگی مالی با کارگران اخراجی:

بانک ملی ایران – شعبۀ حافظ – شمارۀ حساب: 8009495
بنام: منصور اسانلو – ابراهیم مددی – داود رضوی – ناصر غلامی

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
کمکهای مالی خود را همچنین می توانید در وجه IASWI به نشانی زیر ارسال نمایید:
اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران ایران.

International Alliance in Support of Workers in Iran
p.o. Box 1164 Station Q, Station,Toronto Ontario
M4T 2P4 Canada
info@workers-iran.org
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
برای اطلاع از شرایط کنونی کارگران اخراجی در شرکت واحد، به مصاحبۀ ابراهیم مددی، یکی از کارگران اخراج شده و نایب رئیس هیئت مدیرۀ سندیکای کارگران شرکت واحد تهران گوش کنید:
رادیو برابری، روز 31 تیرماه سال جاری.www.radiobarabari.net/
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
آدرس تماس با سندیکای شرکت واحد:
syndicavahed@yahoo.co.in
آدرس سایت اینترنتی سندیکا:
www.syndicavahed.org
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
takdehghan2@arcor.de