Wednesday, August 09, 2006

احمد باطبی و ضرورت ختم اعتصاب غذا


زندانی سیاسی مبارز احمد باطبی، از لحظه بازداشت مجدد خود در روز 7 مرداد، وارد یک اعتصاب غذای نامحدود گردیده است. او امروز دهمین روز مقاومت علیه این ماشین درنده خویی را، که مردم ایران، جز نکبت و آدمکشی نصیبی از سلطه آن نبردند، پشت سر گذاشت. اینکه اعتصاب غذا و مقاومت شهروند آزادیخواه، احمد باطبی، حامل حقانیت محض و رژیم وحشی اسلامی و دژخیمان آن، فاقد کمترین حقانیتی هستند، حقیقتی است بر همگان مسلم. اما سرنوشت انسان و جامعه را، از جمله زندانی سیاسی احمد باطبی را، تنها داشتن حقانیت تعیین نمیکند، بلکه در نهایت، این قدرت و توانایی بسیج نیرو است، که حرف آخر را میزند.

رژیم اسلامی هم اینک در موقعیت تهاجمی قرار دارد. این از یکطرف، مقاومت و گسترش مبارزات مردم را ضروری و اجتناب ناپذیر میسازد؛ از سوی دیگر اما، در اشکال و نحوه پیشبرد این مبارزات، تأثیر خواهد گذارد. موضع گیریهای رژیم اسلامی در این میان، برخلاف تصور برخی، صرفاً لاف زنی و عربده کشی یک " ببر کاغذی" نیست. ماشین تخریب و آدم کشی اسلامی، تا تولید بمب هسته ای، برای حفظ موجودیت ضد انسانی خود، پیش رفته است. سلطه این رژیم جنایتکار و تشدید رقابتهای آن با غرب و اسرائیل در منطقه، موجب شعله ور شدن جنگی ارتجاعی در خاورمیانه شده، که تا کنون بیش از 1000 نفر از مردم بیدفاع و صلح دوست لبنان، قربانی آتش خانمانسوز آن گشته، نزدیک به 1 میلیون نفر آواره شده اند. مناطق مسکونی مردم، همه ساختارهای اقتصادی و تأسیسات اولیه زندگی، از طریق حملات وحشیانه و بیرحمی فوق تصور ارتش جنایتکار اسرائیل، به تلی از خاکستر مبدل شده است. برای رژیم اسلامی اما، این همه جنایت علیه مردم لبنان و فلسطین، یک "نعمت الهی" محسوب شده، فرصتی برای تحکیم سلطه آن، و افزودن بر فشار و سرکوب علیه زندانیان سیاسی گردیده است. احمد باطبی در چنین شرایطی و بتنهایی، دست به اعتصاب غذا زده است؛ شرایطی که جامعه، قادر به بسیج نیرو برای دفاع از او، آن میزان که ضرورت دارد، نیست.

زندانی سیاسی احمد باطبی، چه بهتر میبود، اگر در این شرایط به اعتصاب غذای خود، پایان میداد. او ایستاده گی و حقانیت خواست خود را در مقابل این رژیم بربرمنش، برای چندمین بار اثبات کرده، در جامعه روح شجاعت و مقاومت را دامن زده است. او در این شرایط بسیار دشوار، که همه طرفین رقابتهای منطقه ای و جهانی، به راه حلهای نظامی روی آورده اند، قادر نیست بیش از این، از مقاومت تحسین برانگیز خود، نتیجه بگیرد. مبارزات کنونی در کشور، نمیتواند از مجموعه شرایط داخلی و بین المللی مجزا گشته، جدا از اوضاع کنونی، راه خود را طی کند. از این رو، انتظار بخشی از فعالین سیاسی این است، که احمد باطبی به اعتصاب غذای خود در لحظه فعلی خاتمه داده، برای گسترش مقاومت بزرگتر زندانیان سیاسی در آینده، دست به تلاش بزند.
*** *** ***
سرنگونی رژیم ترور اسلامی - اعلام آزادیهای عمومی – فراخوان کنگره شوراها
www.j-shoraii.blogspot.com damawand58@yahoo.com
اکبر تک دهقان، 17 مرداد 1385- 8 اوت 2006