Thursday, August 10, 2006

! اعتراض به باجگیری برای آزادی منصور اسانلو


رژیم سرکوبگر اسلامی، عاقبت تحت فشار مبارزات روزمره کارگران شرکت واحد، و مقاومت و سازش ناپذیری منصور اسانلو، رئیس هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد را آزاد نمود. دوران اسارت منصور اسانلو که بدلیل خصومت این رژیم پلید با حق فعالیت آزادانه سندیکا به او تحمیل شد، بیش از 7 ماه طول کشیده، از این طریق، زیانهای متعدد شخصی و شغلی متوجه منصور اسانلو، و دیگر فعالین سندیکای شرکت واحد گردید. علیرغم وضعیت نامساعد جسمی، و بازجوییهای آزاردهنده دژخیمان رژیم اسلامی، هیچگونه خسارتی به منصور اسانلو تعلق نگرفته، بدتر از آن، او ناچار به گردن گرفتن 150 میلیون تومان وثیقه، برای آزادی خود شده است. معلوم نیست کارگر ایرانی، که بقول تبهکاران حاکم، دستمزد واقعی او نسبت به سال 58، آشکارا کاهش یافته است، باید از چه طریقی این وثیقه سنگین را فراهم میساخت. آزادی منصور اسانلو، که حاضر به پذیرش هیچیک از شرط و شروطهای جنایتکاران حاکم نگشت، با همه محدودیتهای فعلی اما، یک موفقیت و حاصل کار و تلاش خود او، مردم و همکاران اوست.

سندیکای کارگران شرکت واحد هم اکنون، تنها نهاد انتخابی و دموکراتیک در ایران است. از این رو، حفظ و کمک به ادامه کاری آن، نه فقط وظیفه کارگران عضو سندیکا، بلکه وظیفه هر شهروند آزادیخواه این کشور است. این سندیکا که در جهان برسمیت شناخته شده است، از روز اول دی ماه سال 84، روز بازداشت منصور اسانلو و بخشی از اعضاء هیئت مدیره آن، از سوی رژیم اسلامی، تعطیل اعلام شده است. آزادی منصور اسانلو، خود بهترین گواه بر شکست رژیم اسلامی، در مقابله با پیدایش و رشد تشکلهای مستقل کارگری است. از این رو، بازگشایی فوری دفتر سندیکای کارگران شرکت واحد، حق اولیه و بی چون و چرای کارگران این مؤسسه است.

بدنبال بازداشت منصور اسانلو، کارگران شرکت واحد در روز 8 بهمن ماه سال 84، دست به یک اعتصاب برای آزادی او، دستیابی به خواسته های صنفی معوقه، و از سر گرفتن فعالیتهای سندیکای شرکت واحد زدند. نتیجه آن، تهاجم سازمانیافته چندین هزار نفر از عوامل سرکوبگر رژیم به اعتصاب، ضرب و شتم وحشیانه کارگران و بعضاً اعضاء خانواده آنها، و بازداشت بیش از 1200 نفر از کارگران بود. بعد از گذشت 7 ماه، هنوز دهها نفر از کارگران به سر کار بازنگشته اند، و خسارات مالی و شخصی سنگینی در این مدت به این توده زحمتکش و خانواده آنها، وارد آمده است. از این رو خواست بازگشت به کار فوری همه اخراج شده گان، و جبران کلیه خسارات وارده به کارگران، یک خواست فوری محسوب شده، نباید آزادی منصور اسانلو، کمترین سستی در تعقیب آن را موجب شود؛ بویژه اینکه رژیم اسلامی امیدوار است، با یک گام عقب نشینی، کارگران را از دنبال کردن سایر خواسته های بحق خود، منصرف سازد
.
*** *** ***
www.j-shoraii.blogspot.com damawand58@yahoo.com
اکبر تک دهقان، 18 مرداد 1385- 9 اوت 2006

سرنگونی رژیم ترور اسلامی - اعلام آزادیهای عمومی - فراخوان کنگره شوراها

کنگره شوراها یک کنگره عمومی است که در لحظات سرنگونی رژیم اسلامی، از تجمع نماینده گان شوراها، سندیکاها و اتحادیه ها، کمیته ها، نهادها و ارگانهای صنفی و دموکراتیک همه اقشار و طبقات سهیم در سرنگونی رژیم اسلامی، در داخل کشور تشکیل میگردد. این کنگره، از قدرت گیری سازمان مجاهدین و سلطنت طلبان، بمثابه جریانات ارتجاعی و سرکوبگر ممانعت بعمل آورده، راه سوء استفاده از خلاء قدرت برای شروع کشمکشهای قومی، توسل به تخریب و انتقام جویی را سد نموده، خطوط کلی نظام سیاسی آتی را روشن ساخته، موعد انتخابات ارگانهای دائمی در کشور را معین میکند.