Sunday, October 15, 2006

! اعتراض علیه سیاست سرکوب همگانی


موج تهاجم به فعالیت هر فرد و موجودیت هر نهاد غیر حکومتی، کشور را فرا گرفته است. رژیم اسلامی که در سیاست خارجی خود، موفق به دستیابی به اهداف منطقه ای و جهانی خود نگشته، مردم تحت گروگان خود را هر چه بیرحمانه تر، آماج سیاست ترور روزمره قرار میدهد. هم اکنون دهها نفر از بازداشت شده گان آخرین توحش رژیم در روز شنبه 16 مهرماه در حوالی میدان انقلاب، در زندان اوین به بند کشیده شده اند. در این تهاجم سرکوبگرانه، صدها نفر از مردم تهران، به شیوه وحشیانه ای بشدت مورد ضرب و شتم واقع شده، به همراه یک روحانی غیر حکومتی و بستگان نزدیک او، بازداشت گردیده اند.

براساس اطلاعیه ای از سوی کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر، بخشی از بازداشت شده گان یورش اخیر مأموران رژیم به محل سکونت آقای بروجردی، از زندان اوین آزاد شده، از شرایط غیرانسانی حاکم بر زندان، حتی از احتمال مرگ یکی از زخمی شده گان در جریان تهاجم پاسداران، سخن میگویند. در این میان، وضعیت بازداشت شده درگیری اخیر و فعال دانشجویی آقای کیانوش سنجری نیز ناروشن، و خبر احتمال انتقال فرد مزبور به بیمارستان، نقل گردیده است؛ بنابر گزارش موجود، روزنامه حکومتی رسالت، از هم اکنون، مشغول فضا سازی برای اعمال مجازات سنگین علیه او است. چندی پیش نیز، دو زندانی سیاسی و فعال دانشجویی، اکبر محمدی و ولی الله فیض مهدوی، در پی یک اعتصاب غذای کمتر از 10 روزه، بطرزی مشکوک در زندانهای اوین و گوهردشت جانباختند.

در این میان، آخرین گزارشها از شکنجه گاههای این رژیم پلید، از وضعیت درحال اعتصاب غذا و یا بیماری چندین نفر از زندانیان، حکایت میکنند. بستگان نزدیک زندانی سیاسی احمد باطبی در تازه ترین خبر، از بیماری و وضعیت بشدت نگران کننده او، اطلاع میدهند؛ مأمورین رژیم اسلامی با تعیین وثیقه ای بسیار سنگین، عملاً آزادی او را غیر ممکن ساخته اند. زندانی سیاسی علی اکبر موسوی خوئینی ها، که بدلیل شرکت در تجمع زنان آزادیخواه در روز 22 خرداد سال جاری بازداشت شده است، همچنان تحت شرایطی غیر انسانی، در بند 209 زندان اوین زندانی است؛ زندانی فوق در فرصتی پیش آمده، دست به افشاء شکنجه و ضرب و شتم روزمره بازجویان علیه خود، زده است. زندانی سیاسی کیوان رفیعی نیز که از روز 18 تیر ماه سال جاری در بازداشت بسر میبرد، طبق جدیدترین گزارش، دو هفته اخیر را در اعتصاب غذا علیه علل و شرایط بازداشت خود، بسر برده است. تلاش خانواده کیوان رفیعی برای ملاقات با او، هنوز به نتیجه ای نرسیده است.

زندانی سیاسی کیوان انصاری، از طریق یک آدم ربایی علنی در خیابان بازداشت شده، حتی مأمورین زندانهای رژیم اسلامی در تهران، به عدم وجود نام او در لیست زندانیان، اشاره میکنند. از تاریخ بازداشت کیوان انصاری، یکی از فعالین دانشجویی سابق، در روز 27 شهریور تا کنون، خانواده او موفق به هیچگونه اطلاعی از وضعیت و محل بازداشت او نشده اند. دانشجویان دانشکده پلی تکنیک تهران، محل کار آقای کیوان انصاری، تجمعی را دراعتراض به بازداشت او در روز 24 مهرماه، در دانشگاه امیرکبیر تهران، برگزار خواهند نمود.

در همین حال، زندانی بلاتکلیف ماشاءالله عباسی زاده، پس از 7 ماه بازداشت به دلایل واهی، هم اکنون در شرایط بسیار وخیم جسمی قرار داشته، مأمورین رژیم در زندان، از تأمین امکانات اولیه برای معالجه او، جلوگیری میکنند. زندانی فوق پس از گذراندن 4 ماه شرایط غیرانسانی بندهای انفرادی بخش 209، در حال حاضر در بند 350 اوین و در بلاتکلیفی، به حال خود رها شده است.

فعال سابق انجمن دانشجویی دانشگاه یزد، آقای سعید( خیرالله) درخشندی، پس از گذشت 50 روز از بازداشت، همچنان در شرایطی غیر قابل تحمل، و تحت فشارهای مداوم جسمی و روحی، در زندان بسر میبرد. خانواده زندانی نامبرده، برای اولین بار بعد از گذشت 50 روز از زندان انفرادی او، موفق به ملاقات با زندانی فوق شده، وضعیت جسمی او را، وخیم توصیف نموده اند. سعید ( خیرالله) درخشندی در اواخر مرداد ماه، بازداشت، و در بند انفرادی 209 اوین، به بند کشیده شده است. گزارشهای دیگری از وضعیت بسیار دشوار و بیماری جسمی زندانیان دیگر در زندان اوین، حیدرقلی سلطانی و سعید شالچی، سخن گفته، به ایجاد محدودیتهای متعدد از سوی مأمورین رژیم در کمک رسانی به آنها، اشاره میکنند.

عوامل رژیم اسلامی طی روزهای اخیر، فعالین کارگری مستقل در شهر سقز، محمود صالحی و جلال حسینی را در اقدامی سرکوبگرانه و برای چندمین بار، به بیدادگاه اسلامی شهر سقز، فراخوانده اند. افراد نامبرده به اتهام تلاش برای برگزاری مراسم بزرگداشت در روز اول ماه مه 1383 در شهر سقز، تحت تعقیب دستگاه قضایی رژیم اسلامی در منطقه قرار گرفته اند. کارگران تحت تهدید مداوم، در اطلاعیه ای، خواهان پشتیبانی سازمانها و نهادهای مدافع مبارزات دموکراتیک گشته اند.

در این میان اکثریت نشریات دانشجویی نیز توقیف و انجمنهای دانشگاهی قانونی تعطیل، بعضاً تخریب گردیده، دانشجویان مبارز از حق ثبت نام، حتی ورود به محوطه دانشگاه، منع شده اند. فعالین دانشجویی عابد توانچه، یاشار قاجار، بهروز کریمی زاده، محسن سهرابی، پیمان عارف و تعداد دیگری، یا اخراج شده و یا به محرومیت مقطعی از تحصیل محکوم شده اند. بر اساس گزارش منبع بالا، در طول هفته های اخیر حداقل 100 نفر از دانشجویان، به دفاتر نهادهای سرکوب داخلی در دانشگاههای سراسر کشور احضار، تحت بازجویی و مورد توهین و برخوردهای تحقیرآمیز قرار گرفته اند. برای نزدیک به 30 نفر از دانشجویان احضار شده، احکامی نظیر محرومیت مقطعی از تحصیل، صادر شده است. اتهام همه آنها، شرکت در فعالیتهای سیاسی در دانشگاهها است.

در طی روزهای گذشته، سه نفر از مسئولین نشریه محلی روژ هه لات( کردی- فارسی)، و روزنامه نگار بوشهری حسین شاکری، خبرنگار هفته نامه پیام جنوب، بازداشت شده، مدیر مسئول آن، علیرضا شیرکانی نیز، در انتظار همین سرنوشت است. مأمورین رژیم اسلامی در دو روز اخیر در کردستان، علاوه بر برخوردهای ضد انسانی در جریان بازداشت فعال حقوق زنان خانم رویا طلوعی در سال گذشته، دست به مصادره اموال شخصی و دارایی محل کار سابق او زده اند. خانم رویا طلوعی، پس از آزادی از شکنجه گاه رژیم اسلامی در سال گذشته، به خارج از کشور پناهنده شده، از دسترس ترورهای روزمره مأمورین رژیم، خارج گشته است.

موارد اشاره شده در بالا، تنها نمونه های اخیراً گزارش شده، از تهاجمات روزمره مأمورین رژیم اسلامی، به حقوق اولیه مردم است. در کنار این گزارشات، تعطیلی چندین روزنامه و مجله، نظیر روزنامه شرق، مجلات نامه و حافط، و ...، همچنین تعطیلی صدها سایت و انجمن و نهاد دیگر، به بخشی از پرونده تشدید سرکوبگری جدید رژیم اسلامی، تعلق دارند. شواهد بالا، حاکی از ادامه این روند، تا برخورد آن به یک مانع جدی، نظیر مقاومتهای سازمانیافته توده ای، و یا تنگ تر شدن هر چه بیشتر فضای رقابتهای فرسایشی با حریفان بین المللی رژیم اسلامی است.

جناحهای اسلامی درون و حاشیه رژیم، همچنین مخالفتهای مدافعین دین غیر سیاسی، به دلیل به انتها رسیدن کامل ظرفیت جریانات اسلامی در ایجاد توهم بنفع مذهب، و از این طریق، بسیج نیرو علیه کمونیسم، دیگر یک فاکتور جدی در معادلات سیاسی کشور نیستند؛ اشاره به این نکته، بدلیل وقوع درگیریهای جدید، میان مخالفین دخالت دین در حکومت با مأمورین رژیم اسلامی، ضروری است. ضمن احترام و تأیید مقاومت مدافعین حق آزادی مذاهب، باید اما به این حقیقت نیز اشاره نمود، که مذهب در ایران، همواره بخش جدایی ناپذیر ستمگری طبقات حاکمه بوده، دین غیر سیاسی، از سوی جناحهای اصلی بورژوازی، مورد پشتیبانی جدی قرار نگرفته است؛ صرفنظر از اینکه، گذشت 28 سال از سلطه این رژیم پلید، طبقه متوسط را همچنین، بطور قطعی از کارآیی دین در مقابله با کمونیسم ناامید ساخته، اهمیت آن را در کشاندن خرده بورژوازی شهری بدنبال رهبران مذهبی غیر سیاسی، مورد تردید قرار داده، و این طبقه را در دفاع از مذهب بطور کلی، بی انگیزه نموده است. از این گذشته، نفرت بحق موجود علیه سلطه نهاد مذهب اسلام در جامعه بقدری است، که دفاع فعالانه از دین غیر سیاسی، نه فقط قادر به ایجاد یک قدرت مخالف، علیه رژیم نیست، بلکه یک حزب اپوزیسیون را، حتی به حاشیه منازعات سیاسی، سوق خواهد داد. حکومت اسلامی در ایران، مالک و میدان دار اصلی مذهب اسلام در این جامعه، چه بسا، در جهان است. نه رژیم اسلامی نیروی دیگری را در همین حوزه میپذیرد، و نه جامعه و جهان، وجود اسلامی " بهتر" از مذهب حاکم را، به رسمیت میشناسد. یکی از دلایل اصلی بی اعتباری سازمان مجاهدین خلق و جناحی از چپ اپورتونیست( متوهم به بنی صدر و گنجی)، ناتوانی مفرط رهبران و " کادرهای" آنها، از درک همین واقعیت عینی است، که مستقل از تمایلات افراد و طبقات اجتماعی وجود دارد.

تجارب گذشته و کنونی بدون هیچ تردیدی نشان میدهند، ایجاد هر مانعی علیه تاخت و تاز افسار گسیخته کنونی در کشور، تنها از طریق بسیج نیرو و اتحاد در میان کارگران، دانشجویان و زنان، حول اهداف انقلابی- دموکراتیک، امکانپذیر است.
-------------------------

برای کسب اطلاعات بیشتر از وضعیت کنونی زندانیان سیاسی، شما را به مطالعه اطلاعیه جدیدی، که از سوی " فعالان حقوق بشر در ایران" صادر شده است، دعوت میکنم:

http://www.hra-iran.blogfa.com/post-217.aspx
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
سرنگونی رژیم ترور اسلامی - اعلام آزادیهای عمومی - فراخوان کنگره شوراها

کنگره شوراها یک کنگره عمومی است، که در لحظات سرنگونی رژیم اسلامی، از تجمع نماینده گان شوراها، سندیکاها و اتحادیه ها، کمیته ها، نهادها و ارگانهای صنفی و دموکراتیک همه اقشار و طبقات سهیم در سرنگونی رژیم اسلامی، در داخل کشور تشکیل میگردد. این کنگره، از قدرت گیری سازمان مجاهدین و سلطنت طلبان، بمثابه جریانات ارتجاعی و سرکوبگر ممانعت بعمل آورده، راه سوء استفاده از خلاء قدرت برای شروع کشمکشهای قومی، توسل به تخریب و انتقام جویی را سد نموده، خطوط کلی نظام سیاسی آتی را روشن ساخته، موعد انتخابات ارگانهای دائمی در کشور را معین میکند.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
طرح اولیه قطعنامه هایی برای ارائه به کنگره شوراها
www.behkish.blogfa.com
آرشیو شهریور 1385
http://www.rojhelatpres.com/agust-06/30-2.htm
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
www.j-shoraii.blogspot.com damawand158@yahoo.de نشانی جدید ای- میل.
www.kapital.blogfa.com www.behkish.blogfa.com
بیست و سوم مهر 1385- 15 اکتبر2006