Saturday, October 28, 2006

! جنایات روزمره علیه شهروندان عرب کشور


رژیم جنایتکار اسلامی، در بهترین حالت، این ننگ همه بشریت، با توسل به اقدامات ددمنشانه، بدوی و بازمانده از دوران بربریت در تاریخ بشر، شرایط اعمال فشار و سرکوب در جامعه را، روز به روز تشدید میکند. در این میان، اخبار شدت یابی سرکوبگری علیه کارگران و معلمان، اخراج و محرومیت دانشجویان، سلب بدیهی ترین حقوق زنان، و اعمال سانسور بی سابقه علیه انتشار کتب و روزنامه ها، در صدر اخبار هر روزه، قرار گرفته است. در پرتو چنین وضعیت غیر قابل تحملی اما، جامعه از مطلع شدن و مقابله با اقدامات ضد بشری، نظیر اعدام و قطع اعضاء بدن در شهرهای دور از پایتخت، غافل مانده است. جریانات ارتجاعی- قومی نیز، با صدور اطلاعیه های غیر دموکراتیک، طرح دعاوی پوچ و تخریب همبستگی مردم ایران، شناخت از اوضاع دردناک زندگی مردم در این مناطق را، دشوارتر ساخته اند.

" سازمان حقوق بشر اهواز" در خارج از کشور، طی صدور اطلاعیه ای بتاریخ 22 اکتبر سال جاری، پرده از بخشی از جنایات جدید رژیم اسلامی در استان خوزستان، برداشته است. در این اطلاعیه بویژه به اعدام چندین نفر از بازداشت شده گان، از میان شهروندان عرب، اشاره شده است. بر اساس اعلام این سازمان، مأمورین رژیم اسلامی، طی روزهای منتهی به روز ارعاب مذهبی موسوم به " عید فطر"، هزاران نفر از مردم شهرهای مختلف استان خوزستان، حتی زندانیان آزاد شده سالهای قبل را بازداشت و تحت شکنجه قرار داده، آنها را بعضاً با صدور احکام ضد انسانی، به قطع اعضاء بدن و مرگ محکوم کرده اند. در این میان، احکام اعدام در مورد عده ای از زندانیان، به اتهام شرکت در مبارزه مسلحانه، به اجراء در آمده است. بنا به اعلام روزنامه های محلی خوزستان، طی هفته پیش از صدور این اطلاعیه، 12 نفر، در امیدیه، رامهرمز، اهواز و شوشتر، بازداشت و بسرعت تحت محاکمه قرار گرفته اند. زندانیان نامبرده در پایین، بنا به اعلام این سازمان، به شیوه های غیر انسانی زیر مجازات شده اند:

1- عباس زعیل 33 ساله، محکوم به اعدام در ملاء عام گردیده، که این حکم به اجرا گذاشته شده است.

2- حمید خ. 45 ساله، به اعدام در ملاء عام محکوم گشته، که حکم صادره به اجرا گذاشته شده است.

3- علی کعبی 37 ساله، به اعدام در ملاء عام محکوم شده، واین حکم به اجرا گذاشته شده است.

4- رحیم عسکراوی، به 10 سال زندان و قطع دست راست و پای چپ محکوم شده است. این حکم در زندان کارون اهواز، به اجرا گذاشته شده است.

5- صباح م، به 10 سال زندان و قطع دست راست و پای چپ محکوم شده است. این حکم در زندان کارون اهواز، به اجرا گذاشته شده است.

6- حنش خسرجی، کرِم بدر نعامی، جلیل جنادله و 4 متهم دیگر، که هر یک به 10 سال زندان محکوم شده اند.

قابل ذکر است، که رژیم از وحشت مقابله مردم اهواز با ارتکاب جنایات فوق از سوی عوامل آن، متهمان را نه در ملاء عام، بلکه در محوطه زندان کارون اهواز، بدار آویخته است.

بنا به همین گزارش، آقای عوده عفراوی، پزشک و فعال حقوق مدنی، همچنین پدر زندانی سیاسی اعدام شده در فروردین سال جاری، علی عفراوی 17 ساله، بازداشت و به 20 سال زندان محکوم شده است. او هم اکنون تحت شرایط بسیار وخیم جسمی، و جلوگیری مأموران زندان از دریافت کمکهای پزشکی، بحالت تبعید در زندان اردبیل بسر میبرد. طبق گزارش این سازمان در همین حال، طی یک سال گذشته، مأموران رژیم اسلامی، 21066 نفر از شهروندان عرب در شهرهای مختلف خوزستان را، به دلایل سیاسی، بازداشت نموده اند.

سازمان حقوق بشر اهواز، باید هر چه بیشتر از دسته جات ارتجاعی- قومی در خارج از کشور و خوزستان فاصله گرفته، خود را بر دفاع از حقوق دموکراتیک شهروندان عرب، متمرکز کند. جریانات قومی، در کنار رژیم اسلامی، با تشدید خصومت میان مردم ایران، امکانات دفاع از حقوق شهروندان عرب در خوزستان را بشدت محدود ساخته اند؛ در صورتی که اعلام پیش از موقع خبر زندانیان محکوم به قطع اعضاء بدن، و تلاش تبلیغی فعالانه علیه اجرای این احکام بربرمنشانه، بطور محسوسی در سرنوشت زندانیان مؤثر بوده، و احتمال جلوگیری از این جنایت غیرقابل تصور را افزایش میداد.
-------------------------------------------

مقاله ای از این نگارنده، که به جنایتی در آذر ماه سال گذشته، نظیر اقدام اخیر عوامل رژیم، پرداخته است، در اینجا، بازتکثیر میگردد.

ایران قرن بیست و یکم، بریدن دست و پای انسان در مقابل چشمان تماشاچیان

11 آذر 1384- 2 دسامبر 2005

آیا تصور غلبه چنین شرایط سراپا بربرمنشانه ای در کشوری نظیر ایران، آنهم در قرن بیست و یکم امکان داشت؟ خیر هرگز امکان نداشت. اما با تبهکاری دسته جات " متمدن " و همدست این ماشین آدم کشی، به یک واقعیت روزمره، تلخ و نابود کننده بدیهی ترین ارزشهای انسانی مبدل شده است.جنایت ضد انسانی ذکر شده، به اجرای یک حکم قضایی رسمی، از سوی یک دولت عضو سازمان ملل، ناشی از یک " انتخابات" قانونی، مربوط است. این قساوت غیر قابل توصیف در روز 9 آذر، همین سه روز قبل در شهر اهواز، مرکز استانی که 80% ثروتهای کشور را تولید می کند، و در روز روشن روی داده است. یک جلاد از نوع میرغضبان عصر بربریت، در کمال خونسردی و آرامش، دست و پای انسانی را در مقابل چشمان تماشاچیانی سنگدل تر از خود، قطع می کند. به راستی این جامعه و این جهان، تا چه میزان سقوط کرده است؟!! این دستگاه آدم کشی فقط می تواند، حکومت آخوند اسلامی، رژیم سرمایه دار وحشی و بازاری هار ایرانی، و خیل " روشنفکران " تبهکار وابسته به آن، در داخل و خارج باشد. پس چه کسی در این جهان لعنتی، قادر است تا این درجه پست و ددمنش باشد؟شکل گیری چنین شرایط هولناکی در کشور، بدون همدستی " روشنفکران " پست تر از آخوند و بازاری، چه از نوع جبهه ملی، نهضت آزادی، بنی صدر، یا " نویسنده و شاعر و آوازه خوان" آن، و چه از نوع توده ای و اکثریتی پلید تر از آنان، امکان نداشت. این دشمنان بدیهی ترین حقوق انسان بودند که در مقابل چشمان میلیونها نفر از مردم، در همدستی با راهزنان بین المللی، با چشم انداز سهیم شدن در قدرت و ثروت، سنگ بنای جهنم کنونی را گذاردند. آنها امروز حق به جانب و روزنامه به دست، در کنار کوره آدم سوزی که به راه انداخته اند نشسته اند، و از ناشکری مردم نسبت به "جمهوری" خواهی و "دموکرات" منشی خود، شکوه میکنند.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
سرنگونی رژیم ترور اسلامی - اعلام آزادیهای عمومی - فراخوان کنگره شوراها

کنگره شوراها یک کنگره عمومی است، که در لحظات سرنگونی رژیم اسلامی، از تجمع نماینده گان شوراها، سندیکاها و اتحادیه ها، کمیته ها، نهادها و ارگانهای صنفی و دموکراتیک همه اقشار و طبقات سهیم در سرنگونی رژیم اسلامی، در داخل کشور تشکیل میگردد. این کنگره، از قدرت گیری سازمان مجاهدین و سلطنت طلبان، بمثابه جریانات ارتجاعی و سرکوبگر ممانعت بعمل آورده، راه سوء استفاده از خلاء قدرت برای شروع کشمکشهای قومی، توسل به تخریب و انتقام جویی را سد نموده، خطوط کلی نظام سیاسی آتی را روشن ساخته، موعد انتخابات ارگانهای دائمی در کشور را معین میکند.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
طرح اولیه قطعنامه هایی برای ارائه به کنگره شوراها

www.behkish.blogfa.com
آرشیو شهریور 1385، در 7 قسمت متوالی.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
www.j-shoraii.blogspot.com damawand158@yahoo.de نشانی جدید ای- میل.
www.kapital.blogfa.com www.behkish.blogfa.com

28 اکتبر 2006- 6 آبان 1385