Sunday, February 04, 2007

! سیاهکل، آتشی که باید بازهم شعله ور شود



15 بهمن 1385- 4 فوریه 2007

سی وششمین سالگرد حماسه بزرگ سیاهکل، این سرآغاز جنبش نوین کارگری- کمونیستی ایران فرامیرسد. نسلی که از زیر آوار سنگین کودتای امپریالیستی 28 مرداد سال 32 با شجاعت سربلند کرد و بر روی پای خود ایستاد، هدف نابودی رژیم جنایتکار پهلوی را بر پرچم خود نوشت. نسل آفریننده انقلاب بهمن، با شور و شهامتی توصیف ناپذیر، در راهی سترگ گام گذارد و طی 8 سال مبارزه مرگ و زندگی، بنای سراپا ستمگری حاکم را بر سربانیان آن ویران ساخت. امروزه دیگر حتی عقب مانده ترین و مرتجع ترین مدافعین طبقات حاکمه هم، قادر به کتمان این حقیقت مسلم نیستند.

روزهای یادآور حماسه سیاهکل مصادف با دوره ای است، که مبارزات کارگران و زحمتکشان ایران، در مقطعی سرنوشت ساز و در حساس ترین شرایط پس از قیام سال 57 و خرداد سال 60، قرار گرفته است. مردم ایران نه فقط مداواماً به مبارزه ای آشکار، برای خلاصی از برده گی دستگاه دولتی فاشیستی کشیده میشوند، بلکه کشور نیز به گره گاه تضادهای امپریالیستی مبدل شده، تهدیدات نظامی در خلیج فارس، با اقدامات عملی متعددی در این جهت همراه گشته اند.

فروپاشی اتحاد شوروی و اردوگاه کشورهای سوسیالیستی، امپریالیسم آمریکا را بمثابه قدرت مسلط بر سرنوشت بشر، به اقدامات علنی و بی مهابا علیه موانع گسترش حوزه نفوذ آن سوق داد. تهاجم امپریالیستی در خلیج فارس، در اولین گام، رژیمهای سابق عراق و افغانستان را در هم شکسته، در همین حال، حریف دیرین رژیم اسلامی را از سر راه برداشته، علیرغم اهداف اولیه دولت آمریکا مبنی بر تغییر رژیم اسلامی، رقابتهای ارتجاعی در منطقه را به نفع حکومت اسلامی تغییر داد. تغییر موقعیت این رژیم، بر معادلات سیاسی خاورمیانه تأثیر گذارده، به صف آرایی کم وبیش مستقیم رژیم اسلامی و اسرائیل انجامید. تعمیق بحران ناشی از اشغال عراق و تحکیم حضور گسترده ارتش آمریکا در منطقه، این تقابل را هر چه بیشتر از حساسیت برخوردار ساخته، از این طریق، ایران را به مرکز سربازکردن تضادهای بین المللی در شرایط پس از پایان " جنگ سرد" کشاند. این روند بهترین شرایط دلخواه را برای رژیم اسلامی، برای تشدید اختناق سیاسی در کشور بدنبال آورده، سرنوشت سلطه گری آن بر مردم ایران را به موقعیت برتر این رژیم در معادلات جدید منطقه ای و بین المللی پیوند زد. نتیجه آن، استقرار یک رژیم افراطی اسلامی و تسریع اقدامات آن بمنظور مسلح شدن به امکانات تولید سلاح هسته ای بود. هم اینک کشمکشهای فوق به مراحل سرنوشت ساز خود نزدیک شده، طرفین رقابتهای ارتجاعی، همه ظرفیتهای موجود را برای کوبیدن مهر خود بر سیر تحولات سیاسی آتی بکار میگیرند.

جامعه ایران نمی تواند با سیاست انتظار و امید به حوادث بزرگ، از این برزخ دشوار عبور کند. هیچیک از طرفین رقابتهای کنونی، در تحقق بدیهی ترین اشکال حقوق دموکراتیک مردم، ذینفع نیستند. همچنانکه صدسال مبارزه آزادیخواهانه و سرکوبگریها، توطئه ها و جنایات قدرتهای داخلی و خارجی علیه خواستهای بحق مردم، این حقیقت را به عینه نشان میدهد. ایران و موقعیت سیاسی- اقتصادی استراتژیک آن در خاورمیانه، این مرکز تولید انرژی و جذب تولیدات جنگی کنسرنهای غربی و موتور محرک توسعه اقتصاد امپریالیستی، عنصر اصلی دینامیزم رویدادهایی است که در دوره های مختلف، در اشکال گوناگونی ظهور کرده اند. نقش جنبشهای توده ای و تحولات بنیادی در ایران، در تسهیل روندهای انقلابی در " جهان سوم" و خاورمیانه، چیزی نیست که قدرتهای امپریالیستی
از آن مطلع نبوده، یا به آن بی اعتناء باشند
.
سی و ششمین سالگرد حماسه سیاهکل، باید به فرصتی برای پرداختن به شرایط فوق العاده حساس کنونی، تجمع نیرو و توسل به اقدامات شجاعانه مبدل شده، از تکرار سرنوشت انقلاب بهمن، جلوگیری بعمل آید.

!جبهه کار و آزادی، علیه رژیم اسلامی
!صف مستقل مردم، علیه تهاجم امپریالیستی
---------------------------------

سرنگونی رژیم ترور اسلامی - اعلام آزادیهای عمومی - فراخوان کنگره شوراها

کنگره شوراها یک کنگره عمومی است، که در لحظات سرنگونی رژیم اسلامی، از تجمع نماینده گان شوراها، سندیکاها و اتحادیه ها، کمیته ها، نهادها و ارگانهای صنفی و دموکراتیک همه اقشار و طبقات سهیم در سرنگونی رژیم اسلامی، در داخل کشور تشکیل میگردد. این کنگره، از قدرت گیری سازمان مجاهدین و سلطنت طلبان، بمثابه جریانات ارتجاعی و سرکوبگر ممانعت بعمل آورده، راه سوء استفاده از خلاء قدرت برای شروع کشمکشهای قومی، توسل به تخریب و انتقام جویی را سد نموده، خطوط کلی نظام سیاسی آتی را روشن ساخته، موعد انتخابات ارگانهای دائمی در کشور را معین میکند.
----------------------------------
طرح اولیه قطعنامه هایی برای ارائه به کنگره شوراها
www.toumaj.blogfa.com
----------------------------------