Friday, May 04, 2007

اخراج وحشیانه کارگران افغانستانی

اخراج کارگران افغانستانی که سالهاست در ایران، در مشاغل سخت و با دستمزد کم بکار اشتغال داشته اند، با شدت و حدت ادامه دارد.
بگفته مسئولان رژیم اسلامی، طی 10 روز اول اجرای این طرح سرکوبگرانه علیه مردم زحمتکش، بیش از 50000 نفر با زور از کشور اخراج شده اند.

اخراج کارگران افغانستانی در این میان، از هیچیک از معیارهای ساده برخورد با خارجیان هم برخوردار نیست. مأموران سرکوبگر به محل کار مردم فقیر و نیازمند می ریزند، حتی بدون اینکه امکان تسویه حساب با شرکت صاحبکار را ایجاد کنند، با بیرحمی تمام کارگران مهاجر را روی زمین کشیده، همراه می برند. در موردی حتی مأموران جنایتکار اسلامی، ضمن ضرب و شتم شدید، سه نفر از کارگران مهاجر را از ساختمان محل کار آنها به پایین پرتاب میکنند. یکی از مجروحان این حادثه اخیراً در بیمارستانی در شهر هرات جان سپرده، دو نفر دیگر با زخمهای شدید بستری هستند. پیش از این، یکی از کارگران افغانستانی طی مصاحبه ای، موضوع اخراج و وضعیت دردناک اخراج شده گان را اینگونه توصیف نموده است

" این طرح به عنوان یک طرح ضربتی از ششم آبان ماه [ 1385] و با اعلام آن از تلویزیون شروع شده است. از ششم آبان ماه به این طرف ماموران اداره کار با همراهی نیروهای انتظامی ساختمان به ساختمان میگردند و آنهایی را که دستگیر میکنند روانه مرز کرده و صاحبکاران را نیز جریمه میکنند. البته این چیز جدیدی نیست و هر سال تقریبا تکرار شده است، منتها اینبار جدیتر است، همانطور که خود دولت اعلام کرده تا آخر آذر ماه قرار است تمام کارگران افغان را از ایران اخراج کنند. رفتار آنها با کارگران خیلی غیر انسانی است، نیروهای انتظامی با شدیدترین وجه ممکن با ما برخورد میکنند، توهین میکنند، کتک میزنند، گاها برخی از آنان [ وسایل و پول ]2* ما را بر میدارند، بعد هم ما را راهی اردوگاه میکنند، در اردوگاه نیز رفتار بسیار توهین آمیز و بدی با ما دارند، حتی اجازه دستشویی رفتن نمیدهند، گرسنگی یکی دیگر از مسائلی است که در اردوگاه با آن مواجهیم."

----------------------------------

1*- سایت شورا 19/8/1385
http://www.shora-b.com/Contents/News/htm/281.htm
2*-در اصل چاپی مصاحبه در اینجا، سه نقطه قرار دارد.
- موارد باعلامت [ ] از وبلاگ جمهوری شورایی است
.