Wednesday, May 16, 2007

! سنگسار عشق


در هفته های اخیر، موضوع سنگسار یک دختر 17 ساله کرد عراقی، " دوعا "، به بحث کم و بیش اصلی بسیاری از رسانه های ایرانی در خارج از کشور مبدل گردید. اینکه چنین جنایت ضد انسانی و غیرقابل تصوری، در شرایط وجود یک نظام پارلمانی در کردستان عراق به وقوع پیوسته است، غم انگیز، دردناک و توصیف ناپذیر است؛ توصیف ناپذیر بمعنای واقعی کلمه! ما کلام دیگری برای بیان عمق اندوه خود نمی یابیم!

بروز این رویداد ددمنشانه، سندی است بر اینکه، نیروی چپ در کردستان و عراق و ایران، تا چه حد ناتوان است، تا از زندگی و حقوق اولیه توده های مردم دفاع کند. ما ضعیف و ناتوان هستیم، و هیچ نوعی از مقاله نگاری و " کنفرانس" و " کنگره" و " پلنوم" و "نوشداروی بعد از مرگ سهراب"، قادر به کتمان فلاکت، ضعف و درمانده گی ما نیست! فکرکردن به " دوعا " ی عزیز، چیزی شبیه مرگ، یا بدتر از آن است! تلخ، غیرقابل تحمل، هولناک! او از ما بود! درست انسانی مثل ما ! با روحیات، عادات، علائق، فانتازیها و آرزوهایی مثل ما ! مثل ما، این اسیرشده گان در لابلای بربرمنشی سرمایه و سنت و اسلام!

این جنایت وحشیانه و تروریسم علنی، که تنها فکر کردن به آن، هر انسان آزاده ای را به لحاظ روحی فلج میسازد، بدبختانه، حتی در قوانین رسمی عراق کنونی، نوعی حق مرد به حساب آمده، قانوناً به رسمیت شناخته شده است. حتماً اینهم از محسنات " دموکراسی" کنسرنهای تسلیحاتی و نفتی آمریکایی است، که چیزی جز راهزنی و کشتارهای دسته جمعی در تاریخ خود ندارند! ننگ و نفرت بر " دموکراسی" شما ! ما را از آن بی نیاز کنید، بی نیاز!

این دیگر چه دنیای واژگونه ای است، که به برخی مردان سرکوبگر و احمق و بدوی و زورگو و حیوان صفت و جانی حق می دهد، که زنی را به " جرم" عدم اطاعت از موازین فوق ارتجاعی موسوم به " سنت" به قتل برسانند! ما به خود و " تمدن " و حقوق بشر و ارزشهای بدیهی شک می کنیم!

قتل وحشیانه " دوعا " ی عزیز و عاشق، زیبا و دوست داشتنی، کسی که مثل ما بود، دختر نوجوانی از طبقات زحمتکش و شهروندی عادی بود، با همه بربرمنشی عاملین آن اما، نباید به قضاوتی منفی علیه " اتحادیه میهنی کردستان عراق- یکه تی" منجر شود. اتحادیه میهنی کردستان عراق، خود در محاصره سنتهای بدوی، کشوری اشغال شده، باندهای تروریستی، دسته جات ناسیونالیست افراطی کرد، کشورهای همسایه گرسنه جنگ و آدمکشی، و معضلات عظیم اداره منطقه ای با همکاری " حزب دموکرات کردستان عراق" تحت رهبر مسعود بارزانی قرار دارد- همان حزبی که مأموران آن، " دوعا " ی عاشق و زیبا را به قاتلین او می سپارند.

امید که " اتحادیه میهنی کردستان عراق – یکه تی"، در این جهنم آدمکشی و انفجار و تروریسم امپریالیستی، به تعهدات خود در دفاع از حقوق اولیه شهروندان عادی، بویژه زنان و کودکان عمل کند.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ـــ