Monday, March 06, 2006

پیرامون افزایش نرخ بهره بانکی در اروپا


دوم مارس 2006 - 11 اسفند 1384: بنا به اعلام مدیر اجرایی بانک مرکزی اروپا، تصمیم به افزایش اخیر نرخ بهره بانکی، بدلیل چشم انداز بهبود رشد اقتصادی در اروپا، اتخاذ شده است. از دید مانفرد وبر، سطح نرخ بهره بانکی سابق، به شرایط پیش بینی احتمال رکود اقتصادی مربوط بوده، برای دوره کنونی ضروری نیست. به گفته او اما باید به این امر توجه کرد، که رشد اقتصادی در اروپا همچنان نظیر گذشته، به آرامی صورت گرفته و افزایش قیمتها برای مصرف کننده گان، ناچیز است. از این رو بانک مرکزی اروپا قادر است، پس از افزایش نرخ بهره که در دو نوبت صورت گرفت، بدون نگرانیهای بعدی در این مورد، منتظر بماند.

مدیر اجرایی بانک مرکزی اروپا همچنین، به عدم افزایش جدی قیمتها، علیرغم گرانتر شدن مواد اولیه و نیز کاهش ارزش یورو در مقابل دلار اشاره کرده افزود، هنوز علائمی از تأثیرات بعدی تغییرات فوق نیز، ظاهر نشده است. بگفته منبع بالا اگر افزایش چشمگیر قیمت نفت تکرار نشود، و افزایش دستمزدها در اروپا متعادل مانده، بر قیمتها فشار نیاورند، در اینصورت از اواسط سال جاری، نرخ تورم در کشورهای اروپایی، بازهم در سطحی پایین تر از هدف تعیین شده، قرار خواهد گرفت.

بنا به نظر مدیر بانک مرکزی اروپا، برای حفظ نرخ پایین بهره بانکی، ضروری است که سطح دستمزدها، از حد متعادل فراتر نروند؛ تا از این طریق امکانات اشتغال بیشتر ایجاد نموده، قدرت خرید مصرف کننده گان را افزایش داد.
*** *** ***
منبع خبر: سایت خبری اتحادیه صاحبان بانکهای آلمان
تاریخ برداشت خبر: 5 مارس 2006- 14 اسفند 1384
ترجمه از: وبلاگ جمهوری شورایی
در ترجمه، نزدیک سازی روال بیان به متنهای رایج فارسی، رعایت شده است.
:منابع و نامها
Mit weiteren Zinsschritten warten
www.bankenverband.de
Manfred Weber
ـــــــــــــ
محتوای مطلب بالا، منعکس کننده دیدگاههای سیاسی این وبلاگ نیست. این خبر بدون تغییر و تفسیر، ترجمه و نقل میشود.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ