Sunday, March 19, 2006

! کارگر شرکت واحد ! عیدت مبارک


آزادی اعضاء هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد، کارگران مبارز و سازمانده، ابراهیم مددی، یعقوب سلیمی، منصور حیات غیبی،غلامرضا میرزایی و ابراهیم گوهری نوذری از زندان رژیم اسلامی، بر شما، خانواده ها و اعضای سندیکای پرتلاش کارگران شرکت واحد مبارک باد! این برای همه مدافعین و دوستداران جنبش کارگری، خبری خوش در آستانه سال نو است. رژیم پلید آخوند و بازاری و تیر خلاص زن، اگر قادر بود هیچیک از فعالین سندیکای شرکت واحد را آزاد نمی کرد. اما رژیم اسلامی هم، نظیر هر دارودسته ضد مردمی و سرکوبگر در تاریخ معاصر ایران، زیر فشار مبارزات و مقاومت توده های مردم، ناچار به عقب نشینی است.

شهامت کارگران و اعضاء هیئت مدیره سندیکا در اقدام به شروع اعتصاب روز 8 بهمن 84، بدون هیچ تردیدی یکی از نقاط عطف جنبش کارگری ایران است. کارگران شرکت واحد نه تنها اعتصاب اعلام شده خود را آغاز نمودند، بلکه سرکوب ددمنشانه مأموران رژیم و همه دشواریهای بعدی آن را هم به دوش کشیدند. این آن گامی بود که در تعیین سرنوشت قدرت سیاسی پس از رژیم جنایتکار اسلامی، نقشی جدی به نفع طبقه کارگر، از جمله کارگران شرکت واحد ایفا خواهد نمود. کارگران شرکت واحد، موقعیت سیاسی طبقه کارگر ایران را در جامعه، آشکارا بهبود بخشیده، این نیروی اجتماعی را بعنوان مردمی شجاع، قابل اعتماد، آگاه و قادر به اداره کشور، به سایر توده های مردم معرفی نمودند. کسی که از حداقلی از شعور سیاسی برخوردار باشد، بعد از قدرت نمایی کارگران شرکت واحد در روز 8 بهمن، دیگر قادر به انکار نقش تعیین کننده طبقه کارگر ایران در تحولات سیاسی آتی، نخواهد بود.

اعتصاب کارگران شرکت واحد در روز 8 بهمن، قادر به پیشروی نگشت؛ از آنجا که جامعه نتوانست از آن حمایت نموده و در مقابل تهاجم فوق تصور آدم کشان رژیم اسلامی، سدی ایجاد کند. جامعه، کارگران را تنها نگذاشت؛ بلکه سرکوب ضد انسانی رژیم ترور از دهه 60 به بعد، به توانایی های مبارزاتی مردم ایران به شدت لطمه زده، آنها را از امکانات حمایت از کارگران اعتصابی محروم ساخت. این قبل از همه به کشتار کارگران کمونیست و روشنفکران انقلابی، و نابودی تشکیلاتهای مبارز در داخل کشور، مربوط است.

اقدام کارگران در دست زدن به اعتصاب روز 8 بهمن 1384، با توسل رژیم اسلامی به توحش عریان، سرکوب شد؛ اما موجودیت سندیکای کارگران شرکت واحد بمثابه یک نهاد دموکراتیک- کارگری و تنها نهاد انتخابی در کشور، تثبیت گردید. مطمئناً تحکیم موقعیت سندیکای شرکت واحد برای کارگران این مؤسسه، که هنوز نبردهای بزرگی در پیش رو دارند، دارای اهمیتی انکار ناپذیر است. در آغاز سال جدید، این دست آورد بزرگ جنبش کارگری در سال گذشته را پاس داریم و آن را به پله پرشی برای پیروزیهای هرچه بیشتر، مبدل سازیم.
!بهاران خجسته باد
اکبر تک دهقان، 28 اسفند 1384- 19 مارس 2006
damawand58@yahoo.com www.j-shoraii.blogspot.com
*** *** ***