Monday, March 20, 2006

! اعتراض علیه سیاست ارعاب امپریالیستی


بر اساس جدیدترین اخبار رسانه های عربی در منطقه خلیج فارس، ارتش متجاوز آمریکا در ماه اردیبهشت سال جدید، در پی راه انداختن یک مانور وسیع نظامی در آبهای نزدیک به تنگه هرمز است. این مانور نظامی که ظاهراً نوعی قدرت نمایی در برابر همدست دیروز و رقیب امروز آن در منطقه، رژیم اسلامی است، در حقیقت اما چیزی جز ایجاد فضای ارعاب و تهدید علیه مردم ایران نیست. اقدامات تحریک آمیزی از این نوع، فضای حاکم بر منطقه را هر چه بیشتر به سوی شرایط جنگی سوق داده، راه اقدامات بعدی طرفین این جدال شوم را هموار میسازد. این بویژه اهمیت دارد، از آنجا که در پی ارجاع پرونده هسته ای رژیم اسلامی به شورای امنیت سازمان ملل، زمینه برای عمل به " گزینه" نظامی از سوی قدرتهای امپریالیستی، مساعدتر شده است.

دولت آمریکا همچنین از طریق توسل به تهدیدات نظامی، تلاش میکند، نیروهای نزدیک به خود در اپوزیسیون رژیم اسلامی را تقویت نموده، در مقابل قدرت گیری توده های مردم، آلترناتیو سرسپرده خود را علم کند. روشن است چنین سیاستی خود جزئی از روش سلطه تبهکارانه فعلی را شامل شده، چیزی جز کمک به جایگزینی یک رژیم ارتجاعی دیگر، بجای رژیم کنونی نیست. نه فقط سرنگونی رژیم بربرمنش اسلامی، وظیفه و در توان مردم ایران است، بلکه حق برپایی یک نظام دموکراتیک نیز، به حقوق اولیه مردم ایران در تعیین سرنوشت خویش، تعلق دارد. مردم ایران مطمئناً، بدون هیچ تردیدی و تحت هیچ شرایطی، حاضر نیستند، این حق اولیه و بدیهی خود را به سرکرده گان جنایتکاران و راهزنان بین المللی بسپارند.

شدت گیری اقدامات دولت آمریکا در روی آوری به راه حلهای نظامی، باید توجه نهادها و شخصیتهای صلح دوست، قبل از همه دبیر کل سازمان ملل متحد، آقای کوفی عنان را جلب کند. مردم ایران در این لحظه، به تنهایی در موقعیت توقف سیاست جنگ افروزی باندهای بین المللی که به تخریب و آدم کشی عادت کرده اند، نیستند؛ گذشته از آن، احزاب سیاسی ایرانی، بعلت بیش از دو دهه کشتار مبارزین، در شرایط بسیار دشوار بسیج نیرو، برای براندازی فوری رژیم اسلامی هستند. نیروی مخرب قدرتهای حاکم بر ایران و جهان، میتواند خارج از اراده مردم، در مدتی کوتاه، جهنمی بدتر از عراق را بر سرنوشت مردم ایران، حاکم سازد.

ممانعت از اقدامات قدرتهای بین المللی برای برپایی یک جنگ ویرانگرانه دیگر، همچنین باید بخش مهمی از سیاست احزاب دموکراتیک در کردستان عراق، تلقی گردد. وقت آن است که رئیس جمهور عراق، آقای جلال طالبانی، همه امکانات سیاسی خود را بکار گرفته، شخصاً و با صراحت هرگونه تهاجم نظامی احتمالی به ایران را محکوم نموده، ایجاد محدودیتهای قانونی، علیه نقل و انتقالات نظامی ارتش آمریکا در عراق را، در دستور کار دولت قرار دهد. سکوت و بی تفاوتی دولت عراق میتواند به عنوان رضایت آن و بوِیژه به معنای توافق احزاب کردستانی در عراق و ایران، در قبال یک تهاجم نظامی به کشور تعبیر گشته، نتایج فاجعه باری برای مردم ایران بدنبال آورد.
*** *** ***
اکبر تک دهقان، 28 اسفند 1384- 19 مارس 2006
damawand58@yahoo.com www.j-shoraii.blogspot.com

!زنده باد اول ماه مه 1385 در ایران
:اتحاد و بسیج نیرو
!علیه جنایات رژیم اسلامی
!علیه تبهکاریهای سرمایه داران
!علیه تجاوز امپریالیستی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ