Thursday, March 30, 2006

از سرگیری اعدام زندانیان سیاسی


رژیم اسلامی، زندانی سیاسی جدیدی را در هفته های اخیر به اعدام تهدید نموده است. زندانی سیاسی، ولی الله فیض مهدوی( 28) که به دلیل هواداری از سازمان مجاهدین از سال 2001 در بازداشت بسر میبرد، به قرار اطلاع در روزهای اردیبهشت، به جوخه اعدام سپرده خواهد شد.
دور جدید اعدام زندانیان سیاسی پس از تعیین جنایتکار احمدی نژاد بعنوان رئیس جمهور، با اعدام دو زندانی سیاسی در شهرهای کردستان از سر گرفته شده است. در روز 18 بهمن نیز، حجت زمانی، پس از 4 سال بازداشت اعدام گردید. او چهارمین فرد از خانواده خود بود، که طعمه جنایات رژیم اسلامی گردید. هم اینک برای دهها تن از بازداشت شده گان در شهر اهواز نیز، خطر اجرای حکم اعدام وجود دارد.

رژیم اسلامی همانگونه که تاکنون عمل کرده است، هر بحران داخلی و بحران سازی بین المللی را بمثابه موضوعی برای تشدید سرکوب مردم ایران بکار گرفته است. برای همه آنهایی که در مقطع سال 60، شاهد کشتارهای زندانیان سیاسی نبودند، روی آوری دوباره این رژیم تبهکار به اعدام زندانیان سیاسی، باید تصویری از سالهای گذشته بدست دهد.

جریانات سیاسی ایرانی، در داخل کشور، فاقد حداقلی از توانایی بسیج نیرو، برای مقابله با دور جدید اعدام زندانیان سیاسی هستند. طومار نویسان حرفه ای نیز از پرداختن به این موضوع حیاتی پرهیز نموده، عملاً هیچ کمک مؤثری به زندانی در انتظار حکم اعدام صورت نمیگیرد. هر تلاشی برای توقف جنایات رژیم علیه زندانیان سیاسی، باید از طریق تبدیل مسئله دفاع از زندانیان سیاسی به یک موضوع مبرم و فعالیت دائمی عملی گردد؛ این بدون اقدامات همه جانبه و مؤثر از سوی مسئولین اصلی جریانات سیاسی اپوزیسیون، امکان پذیر نیست. توقف آدم کشی رژیم، کار این کمیته و آن کانون که حداکثر با صدور یک اطلاعیه واکنش نشان میدهند نبوده، به بسیج حداکثر نیرو و بکارگیری بیشترین امکانات نیاز دارد. در تمام دوران سلطه رژیم پلید اسلامی، چنین فعالیت سازمانیافته و هدایت شده در سطح مسئولین احزاب سیاسی انجام نگرفته، از این طریق برای رژیم آدم کشان حرفه ای نیز موانع جدی در ارتکاب جنایات روزمره علیه زندانیان سیاسی، وجود نداشته است.

اخیراً به ابتکار آقای کوفی عنان دبیر کل سازمان ملل، این سازمان اقدام به تأسیس شورای حقوق بشر نموده است. اینکه این نهاد جدید تا چه میزان مستقل از مطامع قدرتهای امپریالیستی بوده و قادر به اقدامات تأثیر گذار است، هنوز روشن نیست. آنچه مسلم است شخص دبیرکل سازمان ملل، که در موارد متعددی مواضعی صلح دوستانه و مستقل از دولتهای مسلط بر شورای امنیت این سازمان اتخاذ نموده، از مبتکرین تأسیس این نهاد جدید است. دبیر کل سازمان ملل میتواند در آغاز کار شورای حقوق بشر، شروع دوباره موج اعدام زندانیان سیاسی در ایران را محکوم نموده، راهی برای نجات جان زندانی سیاسی ولی الله فیض مهدوی بیابد.
*** *** ***

www.j-shoraii.blogspot.com damawand58@yahoo.com
اکبر تک دهقان، 10 فروردین 1385- 30 مارس 2006
ـــــــــــــــــــــــ
برای تبدیل مطالب این وبلاگ به فرمات ورد، لطفاً به ترتیب زیر عمل نمایید.
صفحه ورد را باز کرده، خط نگارش را بر فارسی تنظیم کنید.
مطلب مورد نظر در وبلاگ را، خاکستری نمایید.
حال مطلب فوق، کپی شود.
وارد صفحه باز گذاشته ورد شده، با راست ماوس و سپس چپ ماوس، مطلب کپی شده را، پیاده کنید.
مطلب در حالت عادی، غیر منظم و بهم ریخته است؛ از این رو برای ادامه کار، باید مطلب موجود در صفحه ورد، خاکستری شود.
در بالای صفحه ورد، بر علامت " از راست به چپ" کلیک کنید. از این طریق مطلب مورد نظر، به فرمات نگارش فارسی، یعنی از راست به چپ تبدیل میگردد.
حال بر علامت " به راست جمع شده"، کلیک کنید. از این طریق متن طوری به سمت راست کشیده میشود که کل مطلب از حالت توزیع یکسان در صفحه خارج میشود. به این ترتیب که بعضی خطوط طولانی و برخی دیگر کوتاهتر خواهند شد، اما از حالت پخش شدن چند کلمه در یک خط طولانی، جلوگیری خواهد گشت. این به بهتر خواندن مطلب کمک می رساند.
اگر در بار اول، فرمات مورد نظر ایجاد نشد، یکبار دیگر آن را تکرار کنید
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ.