Saturday, August 04, 2007

! رژیم اسلامی و جنایت " جشن" اعدام


13 مرداد 1386- 4 اوت 2007

حکومت اسلامی با " قاطعیت" به دوران اعدامهای دسته جمعی بازگشته است. علیرغم ظواهر اما، این نه جشنی برای موفقیت تهاجم در داخل و کسب موضع قدرت در خارج، بلکه افسارگسیختگی فاشیستی کنونی، چیزی جز واکنشی شتابزده به بحرانهای داخلی و بین المللی آن نیست. سالهای اخیر، دوره رشد مبارزات توده ای و پیدایش تشکلهای مستقل مردم از یک طرف، از سوی دیگر، شرایط رشد تضادهای میان رژیم اسلامی و رقیبان و حامیان دیروز آن است. جانیان حاکم که در منگنه چنین اوضاعی گرفتار شده اند، به سیاست پس از شکست در جنگ 8 ساله در تابستان 1367 رجوع کرده، شمشیر را از رو بسته، به جان مردم افتاده اند.

خاورمیانه و جهان پس از تهاجم به عراق و افغانستان، دیگر دوران آرامشی از نوع گذشته را به چشم نخواهد دید. این وضعیت تا تعیین تکلیف قطعی تضادهای منطقه ای و بین المللی کنونی، با کش و قوسهایی ادامه خواهد یافت. بروز جنگی تازه بر زمینه چنین شرایطی، برخلاف تبلیغات محافل ضد انقلابی شبه چپ در خارج، بهچوجه غیر ممکن نیست. عناصر اصلی این بحران بزرگ را چندین روند سیاسی تعیین کننده، که همزمان و به موازات یکدیگر عمل میکنند، تشکیل میدهند:

1- در یک طرف سلطه گری تروریستی رژیم اسلامی علیه مردم ایران و رواج تروریسم اسلامی در منطقه و جهان توسط آن قرار دارد. این رژیم و جریانات نظیر آن در خاورمیانه، تنها و تنها از این طریق و به این شیوه، قادر به ادامه حیات هستند.

2- در همان حال، تشدید آشکار رقابتهای بین المللی میان آمریکا، اروپا، ژاپن، روسیه و چین بر سر تسلط بر منابع انرژی، بازارهای مالی و سلاح و کالا در منطقه خلیج فارس و خاورمیانه، روند بین المللی اصلی در این منطقه را میسازد. کشمکش استراتژیک در این عرصه، به تضمین صدور انرژی، این منبع حیاتی بقاء نظام سرمایه داری در جهان، قبل از همه، رمز ادامه حیات سیستم امپریالیستی غرب مربوط است. ظهور قدرتهای سرمایه داری جدید، روسیه و چین و دخالت آنها در سهم بری از منابع انرژی در این منطقه، به حساسیت رقابتهای سابق میان آمریکا، اروپا و ژاپن نیز دامن زده است.

3- در نتیجه عملکرد دو عامل بالا و علل دیگر، رقابتهای حکومت اسلامی و اسرائیل، در فقدان حریف اصلی سابق هر دو یعنی رِژیم صدام حسین، برای اعمال قدرت و هژمونی در منطقه خلیج فارس و خاورمیانه، بنحو بیسابقه ای تا مرز درگیری مستقیم، تشدید شده است.

هر سه روند بالا، بر بستر شرایط فروپاشی اتحاد شوروی، عقب نشینی انقلابات و تهاجم امپریالیسم بمنظور کسب موقعیتهای مناسب تر برای مقابله با کمونیسم در آینده، در یکدیگر ادغام شده، به بروز جنگ و افزایش خطر جنگهای بعدی منجر گردیده است. وحشیگری رژیم اسلامی در روی آوری دوباره به سیاست اعدامهای دسته جمعی، از زاویه این اوضاع بحرانی و آشفته گی عمومی در عرصه رقابتهای بین المللی هم قابل بررسی است.

رژیم اسلامی در عین حال، در ارتکاب جنایات کنونی خود، بر مبنای محاسبات دیگری نیز عمل میکند. قتل عامهای روزمره در عراق و بی ارزش شدن جان و هستی انسانها، همچنین در افغانستان، تهاجمات جنایتکارانه مداوم ارتش اسرائیل به مردم فلسطین، اوضاع جهان را برای چشم پوشی از جنایات رژیم اسلامی مساعدتر ساخته است. از سوی دیگر پلیسی شدن شرایط " دموکراسی" های غربی، از این طریق تقویت موضع محافظه کاران و احزاب راست افراطی در غرب، بانکها و صنایع نظامی، نوعی پشتوانه سیاسی نامرئی، اما واقعی و موجود در " افکار عمومی" محافظه کار غرب را نیز بدنبال آورده است. قرارداد 20 میلیارد دلاری فروش سلاح به عربستان از سوی آمریکا، که احتمالاً با انعقاد قراردادهای بعدی سایر کشورها با آمریکا، اروپا و روسیه نیز دنبال خواهد شد، کسب درآمدهای عظیمی را برای طرفین غربی تضمین میکند. شهروندان غربی، بویژه رسانه های گروهی، احزاب سیاسی، اتحادیه ها و صاحبان صنایع، از نقش وحشیگری رژیم اسلامی در ایجاد بازار برای تولیدات غربی، غافل نیستند.
---------------------------
توضیحات

*1- یکی از مسئولین رژیم اسلامی، انعقاد قرارداد فوق را بمثابه خطری برای این رژیم معرفی نکرد. این در زبان سیاسی یعنی رژیم اسلامی به کنسرنهای سلاح و دولت آمریکا اعلام میکند، که این حکومت اسلامی در ایران است، که شرایط مناسب برای فروش اینهمه سلاح به خاورمیانه را فراهم میسازد. در مقابل هم دولت آمریکا، باید موجودیت آن را تأیید کرده و بازار سلاح و کالا در خاورمیانه را مورد استفاده قرار دهد.
---------------------------
سرنگونی رژیم ترور اسلامی - اعلام آزادیهای عمومی - فراخوان کنگره شوراها
کنگره شوراها یک کنگره عمومی است، که در لحظات سرنگونی رژیم اسلامی، از تجمع نماینده گان شوراها، سندیکاها و اتحادیه ها، کمیته ها، نهادها و ارگانهای صنفی و دموکراتیک همه اقشار و طبقات سهیم در سرنگونی رژیم اسلامی، در داخل کشور تشکیل میگردد. این کنگره، از قدرت گیری سازمان مجاهدین و مدافعین رژیم پهلوی، بمثابه جریانات ارتجاعی و سرکوبگر ممانعت بعمل آورده، راه سوء استفاده از خلاء قدرت برای شروع کشمکشهای قومی، توسل به تخریب و انتقام جویی را سد نموده، خطوط کلی نظام سیاسی آتی را روشن ساخته، موعد انتخابات ارگانهای دائمی در کشور را معین میکند.
--------------------
طرح اولیه قطعنامه هایی برای ارائه به کنگره شوراها
www.toumaj.blogfa.com
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ