Thursday, August 23, 2007

زندانیان سیاسی؛ طعمه رژیم اسلامی

وضعیت زندانیان سیاسی تحت ترور دژخیمان رژیم اسلامی، بویژه در کردستان، مداوماً وخیم تر میشود. هم اینک ژورنالیستهای منتقد، عدنان حسن پور و هیوا بوتیمار، 42 مین روز اعتصاب غذای خود را آغاز کرده، در شرایط جسمی و روحی بسیار نامساعدی قرار داشته، هر لحظه خطر مرگ، زندگی آنها را تهدید میکند. این زندانیان به بازداشت و صدور حکم جنایتکارانه اعدام علیه خود اعتراض داشته، خواهان آزادی خود هستند. روز گذشته، خواهر زندانی سیاسی عدنان حسن پور طی مصاحبه ای با یکی از سایتهای خبری، اطلاعات جدیدی پیرامون وضعیت برادر اسیر خود منتشر نمود*1. در این میان آخرین گزارش، از تشدید وخامت جسمی زندانی سیاسی محمود صالحی در زندان سنندج خبر میدهد. او به همین دلیل امروز پنجشنبه 23 اوت، برای انجام معالجات فوری به بیمارستانی در سنندج منتقل شده است.

پراکنده گی و بی سازمانی اپوزیسیون چپ، که طعمه محفل بازان حرفه ای خارج از کشوری شده است، شهروندان مبارز در داخل را از امکان حمایت مؤثر در خارج محروم ساخته است. هیچگونه تشکل سیاسی قابل اعتماد و صاحب حداقلی از اتوریته سیاسی و یا اخلاقی در خارج وجود ندارد. از این رو در خارج از کشور، در پیش گرفتن یک استراتژی دفاع مؤثر از مبارزات مردم عملی نبوده، قادر به بسیج نیرو نیست. بخش اعظم نیروی موجود در خارج از کشور، چه بسا بویژه تحت پوشش " چپ"، منافع واقعی در سرنگونی رژِیم اسلامی نداشته، به روحیات و عادات رایج خو گرفته، در شرایط زندگی جوامع غربی ادغام شده است. آنها در بهترین حالت دست به اتخاذ مناسب ترین تاکتیکهای سیاسی بمنظور مطرح ساختن محفل سیاسی خود میزنند.

مردم ایران و بویژه مبارزین در داخل، باید تنها و تنها به خود، سازمانیافتگی سیاسی و صنفی مستقل خود و روابط فردی و اجتماعی ای که در آن قرار دارند متکی شده، ادامه هرگونه امید واری بیهوده را به افراد و مراکز قدرت در خارج پایان دهند.

---------------------
توضیحات

*1- مصاحبه خواهر زندانی سیاسی عدنان حسن پور در این نشانی قابل دریافت است:
http://www.gozareshgar.com/?id=22&tid=2690
--------------------
نشانی ای- میل گروه وبلاگهای جمهوری شورایی، یعنی
بنا بدلایل امنیتی، از سوی دارنده این وبلاگ حذف شده و پیامهای ارسالی از این طریق قابل دریافت نیستند. در صورت موجود بودن این نشانی در لیست آدرسهای شما، لطفاً آن را پاک نموده، دیگر از آن استفاده نکنید. این نشانی ای- میل طبق مقررات یاهو، میتواند بعد از 3 ماه از سوی هرکس دیگری ثبت شده، مورد استفاده قرار گیرد.

نشانی جدید:
pouyane50@yahoo.de
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ