Saturday, August 11, 2007

محکومیت باج گیری از دانشجویان


19 مرداد 1386- 10 اوت 2007

دستگاه قضایی رژیم اسلامی، عاقبت بعد از یک ماه شکنجه و عذاب دانشجویان بازداشت شده در آستانه 18 تیر، آخرین گروه از آنان را ظاهراً آزاد کرد. مأمور مربوطه اما پیرامون اینکه چرا امنیت گروهی از مردم را در شهر و کشور خود سلب کرده و آنها را بمدت یک ماه به دست گرگان گرسنه 209 سپرده، توضیحی نداد. مرتجع وابسته به دستگاه قضایی رژیم، از بخشش بازداشت شده گان به مناسبت سالروز ادعای شیاد بزرگ و راهزن عهد عتیق، محمد تاجر، مبنی بر " پیغمبر" شدن ایشان خبر داد. در صورتی که طبق قوانین همین رژیم پلید هم، زندانی باید زمانی آزاد شود که بیگناهی او محرز شده و رفتار با او هم باید براساس قانون و نه هیچ دلیل و مناسبت دیگری صورت گیرد؛ دانشجوی بازداشتی باید همان روزهای اول آزاد میشد و نه در این و یا آن مناسبت مذهبی- ارتجاعی. طبق اطلاعات تاکنونی، هنوز 3 نفر از دانشجویان پلی تکنیک که بهمراه 5 تن دیگر، 3 ماه قبل و به اتهام پوچ توهین به مقدسات ارتجاعی رِژیم اسلامی بازداشت شده اند، در شکنجه گاه اوین عذاب میکشند.

دانشجویان، نه فقط بدون دلیل بازداشت شدند، بلکه باید وثیقه های 30 تا 50 میلیون تومانی سپرده و آزاد شوند. وثیقه گرفتن از بازداشت شده گان، که چیزی جز باج گیری علنی نیست به یک تاکتیک رایج در این رژیم سرکوبگر تبدیل شده است. بنابه ماهیت بازاری این ماشین جنایت و دزدی، مأمورین حکومت مداوماً مردم را به دستگاه سرکوب بدهکار ساخته، دست و پای آنها را برای تحرکات سیاسی بعدی می بندد. از این رو، آزاد شدن زندانیان به این ترتیب را بهیچوجه نباید نوعی عقب نشینی سیاسی، بلکه بازهم ادامه سرکوبگری در شکل دیگری ارزیابی کرد.

آزادی دانشجویان دستگیر شده، در همان حال با بازداشت گروه دیگری جوانان و فعالین سیاسی و صنفی همراه شده است. در روزهای گذشته، در سه نوبت تهاجم مأموران سرکوبگر به خانه های شخصی و یا محل تفریح و آشنایی جوانان در شهر کرج، بیش از 260 نفر از جوانان و نوجوانان بازداشت شده اند. این رژیم جنایتکار حتی از ارتباطات ساده انسانی نسل جوان برای ایجاد روابط شخصی و خانواده گی مانع میشود.

در روزهای گذشته، ژورنالیست منتقد، سهیل آصفی و در روز 18 مرداد همچنین، 5 نفر از مسئولین سندیکای کارگران شرکت واحد که در اعتراض به بازدداشت منصور اسانلو در برابر منزل او تجمع کرده بودند، نیز دستگیر شده اند. رژیم اسلامی به شیوه مزورانه ای برای دو ژورنالیست مریوانی و سنندجی، حکم ضدانسانی اعدام صادر کرده، حال آنها را به تحمل زندان طولانی مدت و مرگ تدریجی راضی میسازد.

کش و قوسهای برخوردهای دستگاه قضایی رژیم اسلامی، نباید کسی را نسبت به موقعیت و شرایط کنونی سیاسی دچار اشتباه سازد. رژیم اسلامی، درتمام دوران وحشیگری خود، هرگز حتی یک قدم واقعی در برابر اعتراضات مردم عقب نشینی نکرده است؛ از آنجا که توده های مردم دارای سازمانیافتگی مستقل و قدرتی که حکومت اسلامی را در عمل به عقب براند نیستند. بجای دلخوش شدن به پیروزیهای خیالی، باید با تمام توان دست به سازماندهی خود زد. تنها تشکلهای توده ای و سیاسی، که قادر به عضوگیری بوده و مردم را در صفوف خود متشکل سازند، رژیم اسلامی را وادار به اتخاذ سیاست عقب نشینی خواهند نمود.
-------------------
سرنگونی رژیم ترور اسلامی - اعلام آزادیهای عمومی - فراخوان کنگره شوراها
کنگره شوراها یک کنگره عمومی است، که در لحظات سرنگونی رژیم اسلامی، از تجمع نماینده گان شوراها، سندیکاها و اتحادیه ها، کمیته ها، نهادها و ارگانهای صنفی و دموکراتیک همه اقشار و طبقات سهیم در سرنگونی رژیم اسلامی، در داخل کشور تشکیل میگردد. این کنگره، از قدرت گیری سازمان مجاهدین و مدافعین رژیم پهلوی، بمثابه جریانات ارتجاعی و سرکوبگر ممانعت بعمل آورده، راه سوء استفاده از خلاء قدرت برای شروع کشمکشهای قومی، توسل به تخریب و انتقام جویی را سد نموده، خطوط کلی نظام سیاسی آتی را روشن ساخته، موعد انتخابات ارگانهای دائمی در کشور را معین میکند.
--------------------
طرح اولیه قطعنامه هایی برای ارائه به کنگره شوراها
www.toumaj.blogfa.com
ـــــــــــــــــــــــــــــــــ