Wednesday, November 08, 2006

! خطر قتل دو زندانی سیاسی


17 آبان 1385- 8 نوامبر 2006

" کیانوش سنجری، هر روز زیر مشت و لگد بازجویان قرار دارد و فریادهای او که اعلام میکند: میخواهند مرا بکشند! تمام بند را در سکوت فرو میبرد."

خبر بالا، از متن آخرین اطلاعیه " کارزار آزادی کیانوش سنجری"، برداشته شده، بر خطری که جان یک زندانی سیاسی دیگر را، پس از حجت زمانی، اکبر محمدی و ولی الله فیض مهدوی تهدید میکند، دلالت دارد. کارزار مزبور با اطمینان اعلام میکند، زندانی فوق، " بشدت شکنجه شده"، و بر قصد مأموران اطلاعات رژیم در بند 209 زندان اوین، مبنی بر قتل فعال سیاسی نامبرده، تأکید نموده است.

زندانی سیاسی کیانوس سنجری، تاکنون چندین بار بازداشت و ماهها، ضمن تحمل شرایط دشوار زندان انفرادی، مورد ضرب وشتم و شکنجه های ضد انسانی قرار گرفته است. در آخرین تلاش برای تهیه گزارشی از تهاجم مأموران رژیم به مخالفین دخالت دین در دولت در تهران، بهمراه صدها نفر، از جمله سخنگوی معترضین، آقای حسین کاظمینی بروجردی، مورد ضرب و شتم شدید واقع شده، بازداشت گردید. زندانی سیاسی نامبرده، ضمن شرکت فعال در اعتراضات روزمره، تنها فرزند خانواده بوده، وظیفه کمک به مادر تنها، نیازمند و بیمار خود را نیز بر دوش میکشد.

گزارش بالا همچنین، بر شکنجه های طاقت فرسای اعمال شده، علیه آقای حسین کاظمینی بروجردی اشاره کرده، وضعیت جسمی بسیار نامساعد او را، مورد تأکید قرار داده است. سخنگوی معترضین مذهبی دین غیر سیاسی، بنا به اطلاعات بدست آمده، حالت عادی جسمی خود را از دست داده، با خطر مرگ روبروست. همچنین از میزان زندانیان دستگیرشده حوادث ذکر شده، هنوز اطلاع دقیقی در دست نیست.

رژیم سرکوبگر اسلامی، روز به روز بر شدت فشار علیه مردم، و حدت سلب حقوق اولیه شهروندان دامن میزند. این تصور که با تغییرات سیاسی در آمریکا بنفع حزب دموکرات، که هم اینک محرز گشته، رژیم اسلامی دست به عقب نشینی در برابر مردم خواهد زد، تصوری است بکلی نادرست. برای حکومت اسلامی، قبل از هر چیز، حفظ خود از تعرض مردم بجان آمده، اهمیت داشته، هر تحولی در عرصه بین المللی، را با تهدیدات متقابل، امتیاز دهی به هزینه کشور و مردم، و یا روی آوری به سیاست فرسایشی ساختن کشمکشها، پاسخ گفته، آن را در سیاست داخلی جنایتکارانه خود ادغام میکند. از این طریق، هیچ کش و قوس خارجی، ناشی از جابجایی قدرت میان جناحهای مختلف امپریالیستی، بخودی خود تغییری جدی در بربرمنشی این رژیم پلید علیه مردم ایران، نخواهد داد. هر چند، تغییرات سیاسی در آمریکا، در اشکال دیگری، بازهم بر پیچیده گی اوضاع در خاورمیانه، بویژه ایران، خواهد افزود
.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
سرنگونی رژیم ترور اسلامی- اعلام آزادیهای عمومی – فراخوان کنگره شوراها
----------------------------------------
نشانی وبلاگ و تماس با کارزار آزادی کیانوش سنجری
http://sos-sanjari.blogspot.com
عفو بین الملل، خواهان آزادی کیانوش سنجری شد
http://www.iran-chabar.de/news.jsp?essayId=6503