Sunday, November 05, 2006

جنایت میلیونی علیه شهروندان افغانستانی در ایران


رژیم جنایتکار اسلامی، در یورشی بیسابقه به مردم، دست به اخراج میلیونی کارگران افغانی ساکن ایران زده است. مأموران این رژیم فاشیستی، بصورت سازمانیافته و مسلح به محل کار کارگران هجوم برده، به بهانه نداشتن اجازه کار، کارگران افغانستانی را از کشور اخراج میکنند؛ در حالیکه همسران و فرزندان آنها، از سرنوشت سرپرستان خانواده خود، کمترین اطلاعی ندارند. اقدام حکومت اسلامی در این رابطه، نظیر همه تبهکاریهای آن، در مقایسه با سایر کشورهای جهان نیز، بی سابقه است. جمعیت افغانستانیهای مقیم ایران، بین 3 تا 4 میلیون نفر حدس زده میشود. رژیم اسلامی اما، بخش اعظم این توده زحمتکش را، که بخودی خود از کمترین حقوق انسانی برخوردار است، از حق قانونی کار در ایران محروم کرده است. بخش اعظم کارهای شاق و غیر قابل تحمل، به کارگران محروم افغانستانی واگذار شده، بدلیل بی پناهی و موقعیت غیر انسانی تحمیل شده به آنان، حق کمترین اعتراضی را هم ندارند.

براساس طرحی ضد مردمی، طی سه ماه آینده، بیش از نیم میلیون کارگر افغانستانی از ایران اخراج شده، این رقم بتدریج تا 2 میلیون نفر، افزایش خواهد یافت. هم اینک، فرزندان افغانیهایی که بدون مدارک کافی اقامت در ایران زندگی میکنند، از ثبت نام در مدارس منع شده، دارنده گان اقامت دائم نیز، باید مبالغ هنگفتی برای ثبت نام دانش آموزان بپردازند. اعتراض اخیر شهروندان افغانستانی در مقابل دفتر سازمان ملل در مشهد، با بیرحمی تمام مورد تهاجم قرار گرفته و شرکت کننده گان در آن، حتی کودکان، بشدت مورد ضرب و شتم واقع شده اند.

شرایط دردناک زندگی در ایران و عدم حضور سازمانهای انقلابی، توده های زحمتکش، حتی اقشار آگاه را نیز، نسبت به سرنوشت شهروندان افغانی، بی تفاوت ساخته است. رسانه های وابسته به رژیم و یا " مستقل"، مداوماً بر کوره ضدیت با پناهنده گان افغانی در ایران دمیده، فضای تهاجم به آنها را مهیاتر میسازند. موضع گیری صریح و دموکراتیک نهادهای مستقل کارگری، دانشجویی، زنان و مدافعین حقوق شهروندی، تنها امکان باقیمانده برای مقابله با این وحشیگری جدید رژیم اسلامی است.

تهاجم رژیم اسلامی به میلیونها نفر از شهروندان دارای تابعیت افغانی، پرده دیگری از واقعیت سرکوبگری علیه توده های زحمتکش و آزادیخواه بوده، هدف آن، کسب برگ برنده در به اصطلاح مبارزه علیه بیکاری، و در همان حال، تنگ تر ساختن هر چه بیشتر فضای تنفس سیاسی در جامعه است. رژیم اسلامی از طریق نابودی زندگی کارگران افغانی، به ایجاد کار برای بیکاران دست زده، امیدوار است، با تکیه بر پشتیبانی شاغل شده گان جدید، بر بحرانهای اجتماعی ناشی از بیکاری چندین میلیونی غلبه کرده، با خیالی آسوده تر، به استقبال تحریم اقتصادی غرب برود. از این رو، مقابله بخشهای متشکل مردم با ایلغار کنونی، و تلاش برای به عقب راندن این تبهکاری علنی، ضمن توقف تهاجم به میلیونها نفر از مردم، مبارزات ضد رژیمی کنونی را نیز، تقویت خواهد کرد.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
سرنگونی رژیم ترور اسلامی - اعلام آزادیهای عمومی - فراخوان کنگره شوراها

طرح اولیه قطعنامه هایی برای ارائه به کنگره شوراها
www.behkish.blogfa.com
آرشیو شهریور 1385، در 7 قسمت متوالی.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
www.j-shoraii.blogspot.com damawand158@yahoo.de نشانی جدید ای- میل.
www.kapital.blogfa.com www.behkish.blogfa.com www.omid1917.blogfa.com
www.4bahman64.blogfa.com
15 آبان 1385- 5 نوامبر 2006