Thursday, December 22, 2005

! زندانیان اعتصابی فراموش شده


!زنده باد اول ماه 1385 در ایران
:اتحاد و بسیج نیرو
!علیه جنایات رژیم اسلامی
!علیه تبهکاریهای سرمایه داران
!علیه تجاوز امپریالیستی

***********************
!زندانیان اعتصابی فراموش شده

از روز 24 آبان، گروهی از زندانیان سیاسی در اعتراض به شرایط حاکم و رفتار سرکوبگرانه مأموران رژیم اسلامی، در زندان گوهردشت دست به اعتصاب غذا زده اند. خبر اعتصاب غذای طولانی مدت آنها، تقریبا در لابلای اخبار روز و کشمکشهای گروهی احزاب و فعالین داخل و خارج، گم شده است. اخیرا سخنگوی زندانیان اعتصابی در گوهردشت آقای نقاشکار، طی فراخوانی از مبارزین و مخالفین رژیم اسلامی خواستار حمایت گردیده، با قرار دادن یک نشانی ای- مایل، امر پشتیبانی از زندانیان اعتصابی را، به سازمانهای اپوزیسیون یاد آوری نموده است.

زندانبانان جنایتکار اسلامی در زندان گوهر دشت، بویژه فشار و اعمال سرکوب را نسبت به یکی از زندانیان اعتصابی، بهروز جاوید تهرانی، به مرز نابودی جسمی او سوق داده اند. زندانی سیاسی نامبرده، زیر شکنجه های مأمورین رژیم، بخش اعظم بینایی خود را از دست داده، بدلیل اعتصاب غذای طولانی مدت اخیر نیز بشدت تضعیف شده، و مسئولین رژیم در زندان گوهر دشت، از هر اقدامی جهت استفاده او از امکانات درمانی، جلوگیری می کنند. همچنین زندانی اعتصابی دیگر، اسد شقاقی نیز، در وضعیت نامساعدی قرار داشته، به بیماری قلبی و کلیوی مبتلا بوده و هم اکنون به حمایت های پزشکی فوری، نیاز دارد. از وضعیت و محل نگهداری سومین زندانی سیاسی آقای حجت زمانی، هیچگونه اطلاعی در دست نیست؛ زندانبانان مانع از هر گونه تماس او با خارج از زندان می گردند. آخرین اطلاعات حتی از لغو ملاقاتهای حضوری زندانیان با خانواده های خود حکایت می کنند، که از روز 27 آذر، کتباً به زندانیان سیاسی در گوهردشت ابلاغ گردیده است.

در فاصله 16 تا 18 آذر ماه نیز شماری از زندانیان سیاسی- دانشجویی در زندان گوهر دشت، با طرح خواستهایی دست به یک اعتصاب غذای دو روزه زدند. زندانیان اعتصابی و از آن میان، جعفر اقدامی، امیر حشمت ساران، ولی فیض مهدوی، مهرداد لهراسبی و افشین با ایمانی، خواستار آزادی بی قید وشرط تمامی دانشجویان زندانی، برچیده شدن نیروهای امنیتی از دانشگاهها، توقف احضارهای دانشجویان از طریق نهادهای سرکوب و برکناری رئیس انتصابی جدید دانشگاه تهران گردیده اند.

در این میان کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان نیز طی اطلاعیه ای به تاریخ سی ام آذر، خبر از شروع اعتصاب غذای دو نفر از زندانیان سیاسی زندان دیزل آباد کرمانشاه داده است. محمد ویسی و اکبر سنجابی، دو زندانی نامبرده، در حمایت از اعتصاب غذای زندانیان سیاسی گوهر دشت، دست به اعتصاب غذا زده اند. آنطور که از قرائن و شواهد پیداست، زندانیان اعتصابی و خانواده های آنان، در چنگال مأموران پلید این رژیم درنده خو، اسیر و تنها مانده و از حمایت جدی از سوی سازمانهای سیاسی و یا نهاد های دفاع از زندانیان در خارج از کشور برخوردار نشده اند. مطمئناً صدور اطلاعیه و یا مراجعه فوری به سازمانهای بین المللی، میتواند به بهبود سریع تر وضعیت آنان یاری رساند.

تشدید شرایط سرکوب در کشور، اما فقط به موارد بالا مربوط نیست. در موارد متعدد دیگر نیز، اقدامات سرکوبگرانه علیه کارگران برگزار کننده مراسم اول ماه مه، وبلاگ نویسان، روزنامه نگاران، بازداشت شده گان تظاهرات خیابانی در شهر های کردستان و وکلای زندانیان سیاسی، به مرحله جدیدی رسیده است. از این رو امر دفاع از زندانیان به یک وظیفه فوری روز، مبدل گشته است. در چنین شرایطی حمایت هر چه سریع تر نماینده گان احزاب سیاسی کشور در خارج، قادر است حداقل بخشی از فشارهای علنی کنونی مأموران رژیم، علیه زندانیان و خانواده های آنان را کاهش دهد.

آدرسهای تماس و حمایت از زندانیان سیاسی اعتصابی:

komitedefa@yahoo.com کمیته دفاع از زندانیان سیاسی. این کمیته، خبر مربوط به اعتصاب غذای زندانیان سیاسی در زندان دیزل آباد را منتشر کرده است.

snaghashkar@yahoo.co.uk آدرسی در رابطه با زندانیان اعتصابی در زندان گوهردشت که از سوی سخنگوی زندانیان اعتصابی، آقای نقاشکار معرفی شده است.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
takdehghan2@arcor.de www.j-shoraii.blogspot.com
سی ام آذر 1384- بیست ویکم دسامبر 2005