Monday, December 26, 2005

! شرکت واحد: مقاومت کارگران علیه تهاجم رژیم اسلامی


!زنده باد اول ماه مه 1385 در ایران
:اتحاد و بسیج نیرو
!علیه جنایات رژیم اسلامی
!علیه تبهکاریهای سرمایه داران
!علیه تجاوز امپریالیستی

*********************
!شرکت واحد: مقاومت کارگران علیه تهاجم رژیم اسلامی

اعتصاب سازمانیافته کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران، از اوائل بامداد روز یکشنبه چهارم دی ماه، آغاز شد. مسئولین ضد کارگری شرکت واحد، چماقداران دسته جات اسلامی در این موسسه، تهدیدات نیروهای سرکوب موسوم به نیروهای انتظامی، همچنین بکار گیری اعتصاب شکنان، قادر به ممانعت از اقدام متحد کارگران شرکت واحد نشدند. اهداف اصلی کارگران اعتصابی را، آزادی فوری مسئولین بازداشت شده سندیکای کارگران شرکت واحد، گشایش مجدد دفتر تعطیل شده سندیکا در تهران، و تأمین خواسته های صنفی معوقه، که طی 3 سال اخیر مداوماً برای تحقق آنها دست به مبارزه زده اند، تشکیل میدهند. اعتصاب کارگران شرکت واحد، تا همین لحظه، بازتاب بسیار مثبت و وسیعی را در سطح جامعه، بدنبال آورده است. در دوره سلطه دیکتاتوری سلطنتی نیز، هر اعتصاب کارگران اتوبوس رانی تهران، وسیعاً انعکاس سیاسی پیدا کرده، پشتیبانی اقشار و نیروهای دموکراتیک جامعه را، جلب میکرد.

مأمورین رژیم در شرکت واحد، در واکنش به اعتراض قاطع کارگران که در برخی مناطق حتی از شب قبل آغاز شده بود، در اولین ساعات شروع اعتصاب دست به عقب نشینی زده، اقدام به آزادی 7 نفر از بازداشت شده گان نمودند. بنابه گزارشهای گوناگون، دستگاه قضایی سرکوبگر رژیم اسلامی، هنوز از آزادی آقای منصور اصانلو رئیس هیئت مدیره سندیکا، همچنین تن دادن به شروع دوباره کار دفتر سندیکا، طفره می رود.

کارگران شرکت واحد در همه بخشهای آن، بعد از دریافت خبر بازداشت مسئولین سندیکا در روز اول دی ماه، نه فقط فوراً برای شروع اعتصاب روز 4 دی ماه فراخوان دادند، بلکه بدون تزلزل، آن را آغاز نمودند. در یکی از مناطق تهران، همسر یکی از راننده گان فعال سندیکا، با خوابیدن در مقابل یک اتوبوس که قصد حرکت داشت، از اعتصاب شکنی جلوگیری کرده، گوشه ای از محتوای رادیکال و اراده کارگران در مبارزه خود را به نمایش گذاشت. دستگاههای خبری وابسته به رژیم اسلامی، پس از سکوت اولیه و ناچیز جلوه دادن تعداد کارگران اعتصابی، بتدریج بر اهمیت اعتصاب و شرکت گسترده کارگران در آن اعتراف کردند.

اقدام سرکوبگرانه اخیر رژیم اسلامی، بعد از تهاجمات متعدد تروریستی به نشستهای فعالین و دفتر سندیکا، بازهم محکوم به شکست است. جنبش کارگری ایران، هم اینک در موقعیتی بمراتب نیرومند تر از یک سال پیش آن قرار دارد؛ از این رو هر اقدام سرکوبگرانه رژیم اسلامی، به تقویت هر چه بیشتر مبارزات کارگری، تحکیم جنبش سازمانیابی مستقل کارگری، و تضعیف شرایط موجودیت دسته جات اسلامی در محیطهای کار، منجر می شوند.

تهاجم کنونی جنایتکاران تحت سرکرده گی احمدی نژاد اما، اهدافی بمراتب بیش از محدود ساختن و یا ممانعت از رشد تشکلهای مستقل کارگری را دنبال می کند. تبلیغات و اقدامات سیاسی رژیم در مناسبات بین المللی آن در دوره اخیر، از ایجاد آماده گی نظامی و حتی تمایل رژیم اسلامی، بر شروع زود رس یک جنگ منطقه ای پرده بر میدارند. مأموران رژیم همچنین در ماههای اخیر به نحو بی سابقه ای به تشدید سرکوب در داخل روی آورده، بدیهی ترین حقوق انسانی مردم را با توسل به روشهای آشکارا بربر منشانه، لگد مال می کنند. در کنار آن، علائم متعدد دیگری از تحرکات دولتهای امپریالیستی، حتی طی دو روز اخیر، از تقویت خطر جنگ خارجی در نیمه اول سال آینده میلادی خبر می دهند. بازداشت مسئولین سندیکای شرکت واحد، در واقع اوجگیری سرکوب، برای ایجاد مناسبترین شرایط تصمیم گیری سیاسی – نظامی، از سر راه برداشتن امکان یک سازماندهی توده ای علیه رژیم و تمرکز امکانات آن، جهت توسل به یک جنگ خارجی را نیز بازتاب می دهند. از این رو مقابله قاطع کارگران با تهاجم دستگاه قضایی رژیم به سندیکای شرکت واحد، یورش جدید رِژیم اسلامی برای تثبیت شرایط اختناق رو به رشد کنونی را عقب رانده، در برابر اقدامات نابود کننده آتی سران جنایتکار آن، سدی ایجاد میکند. مقاومت کارگران شرکت واحد و حفظ سندیکای خود از تعرض کنونی رژیم اسلامی، جنبش سازمانیابی مستقل کارگری را یک گام بزرگ به جلو سوق داده، برای حفظ و تحکیم سندیکای کارگران شرکت واحد نیز، پشتوانه ای نیرومند در میان کارگران مؤسسات دیگر ایجاد می کند.
takdehghan2@arcor.de http://www.j-shoraii.blogspot.com/
پنجم دی ماه 1384- بیست و ششم دسامبر 2005