Saturday, January 28, 2006

! بسیج نیرو علیه تهاجم به کارگران

مأمورین جنایتکار رژیم اسلامی، تهاجم وحشیانه به کارگران مبارز شرکت واحد را پیش از شروع اعتصاب امروز، آغاز کرده اند. آخرین اطلاعات از تهران، از بازداشت دهها نفر، حتی نزدیک به 100 نفر از کارگران، در محل سکونت و یا در محل کار بویژه در منطقه 6، همچنین ضرب و شتم شدید کارگران توسط دسته جات آدم کش رژیم خبر داده اند. این خبر همچنین به حضور وسیع عناصر سرکوبگر در تهران اشاره میکند. به این ترتیب رژیم اسلامی، نظیر تهاجم به تجمع کارگران نفت در مقابل دفترمرکزی آن در تهران در سال 1375، به سیاست توسل به حداکثر سرکوب روی آورده است.

در سالهای 70 خورشیدی با تشدید فقر و فلاکت و ظاهر شدن هر چه بیشتر آثار مهلک سیاست ترور رژیم، جنگ ارتجاعی، و خصوصی سازیها در زندگی توده های کارگر، مبارزات کارگران نفت برای ایجاد تشکل مستقل خود، آغاز گردید. در سال 1375 پس از یک دوره طولانی عقب نشینی، کارگران نفت در یک تلاش جمعی، دست به انتخاب نماینده گان خود زدند. در صنایع نفت تهران، با برگزاری یک مجمع عمومی، 20 نفر به عنوان نماینده گان کارگران انتخاب شدند. وزارت کار رژیم، دارودسته سرکوبگر انجمن اسلامی ونیروی حراست شرکت نفت، بلافاصله وارد عمل شده، انتخابات را مردود اعلام کرده، و کارگران نماینده را وادار به اعلام انصراف و استعفاء ساختند. اما کارگران بار دیگر در اواخر بهمن ماه همین سال، در بخشهای مختلف نفت در تهران تجمع کردند. تجمع کارگران مورد هجوم وحشیانه مأموران رژیم اسلامی واقع شده، بیش از 100 نفر از کارگران بازداشت شدند. کارگران دستگیر شده، پس از چند ماه زندانی شدن، از کار اخراج و یا ناخواسته به بازنشستگی اجباری تن دادند. به این ترتیب با اعمال سرکوب آشکار و خشونت عریان از سوی رژیم اسلامی، اولین تلاش بزرگ کارگران نفت، پس از دهه 60، برای متشکل شدن با شکست مواجه گشت. همچنین تهاجم مأمورین جنایتکار رژیم به خوابگاههای دانشجویی در سال 1382، به روال نمونه فوق صورت گرفت. هم اینک نزدیک به 10 سال پس از شکست تلاش کارگران نفت در ایجاد تشکل مستقل خود قرار داریم. رژیم اسلامی درست بهمان شیوه به کارگران شرکت واحد هجوم آورده، قصد در هم شکستن جنبش تشکل یابی مستقل کارگری در دور کنونی اوج یابی آن را دارد.

آنچه مسلم است شرایط کنونی جنبش کارگری با دوره مورد بحث تفاوت کیفی دارد؛ اما این نباید به خوش خیالی و سپردن امور به حال خود منجر شود. کارگران شرکت واحد همانگونه که با تأکید اعلام کرده اند، با جدیت قصد دارند، اعتصاب قدرتمندی را آغاز و تا به نتیجه رسیدن خواستهای خود، آن را ادامه دهند. روشن است، مأمورین رژیم اسلامی، از کمترین تزلزلی استفاده کرده، و شرایط خود را به کارگران، تحمیل خواهند نمود.

دشواری های غیر قابل انکار جنبش کارگری در دور جدید رشد آن طی دوسال اخیر، پشتیبانی هرچه بیشتر اقشار دموکراتیک، خصوصاً دانشجویان و زنان را، به یک ضرورت جدی مبدل ساخته است. بویژه اینکه رژیم پلید اسلامی، اگر موفق به در هم شکستن مبارزات کنونی کارگران گردد، مستقیماً به سراغ دانشجویان، وبلاگ نویسان، و زنان خواهد رفت. همه آنها که طی سالهای اخیر به اشکال گوناگون نخواستند بر ننگ زندگی در شرایط یک رژیم فاشیستی گردن بگذارند، میتوانند عملاً و با حضور در محل، از اعتصاب کارگران شرکت واحد پشتیبانی نموده، نشان دهند، شایسته برده گی نیستند. مبارزات کارگری، همان نیرویی است که قادر است بختک نفرت انگیز این ماشین آدم کشی را، از روی سینه 70 میلیون انسان این جامعه بردارد. چنین فرصتهایی برای شرکت در یک مبارزه تأثیر گذار، هر روز شکل نمیگیرند. مبارزه فداکارانه کارگران شرکت واحد و تشکل مستقل آنها را، که شایسته اعتماد مردم است، باید تقویت نموده، آن را در برابر تهاجم دسته جات جنایتکار، مورد حمایت فعالانه قرار داد.
*** *** ***
damawand58@yahoo.com www.j-shoraii.blogspot.com
اکبر تک دهقان، هشتم بهمن 1384- بیست و هشتم ژانویه 2006
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
!زنده باد اول ماه مه 1385 در ایران
:اتحاد و بسیج نیرو
!علیه جنایات رژیم اسلامی
!علیه تبهکاریهای سرمایه داران
!علیه تجاوز امپریالیستی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ