Friday, January 27, 2006

"اعتصاب را ادامه میدهیم تا به خواسته های خود برسیم" *

* برگرفته از اطلاعیه اخیر سندیکا
سندیکای کارگران شرکت واحد، در اطلاعیه ای بتاریخ چهارم بهمن، از کلیه کارگران و پرسنل شرکت واحد درخواست کرده است، از صبح شنبه 8 بهمن، دست از کار بکشند. در این اطلاعیه که کارگران مبارز شرکت واحد، آن را در سطح وسیعی میان مردم توزیع کرده اند، دلیل توسل به اعتصاب، مبارزه برای آزادی رئیس سندیکا، منصور اسانلو، حق آزادی فعالیت سندیکا، و انعقاد ششمین قرارداد دسته جمعی، عنوان شده است. منصور اسانلو از اول دی در شکنجه گاه اوین، تحت فشارهای روحی و جسمی قرار دارد؛ دفتر سندیکا در همین روز از سوی مأمورین رژیم تعطیل گردیده؛ و از انعقاد آخرین قرارداد دسته جمعی کارگران با مدیریت شرکت واحد، 25 سال میگذرد.

اطلاعیه سندیکای شرکت واحد که نظیر همیشه، با سلام به کارگران و اعضاء سندیکا و نه طلبکاری از آنها آغاز میشود، به وظیفه خود در" دفاع جانانه" از " حق و حقوق" کارگران تأکید نموده، بر تحمل همه مصائب ناشی از اقدامات سرکوبگرانه رژیم، اشاره میکند. اطلاعیه با صراحت در امر مبارزه و دفاع از حقوق کارگران، " ذره ای عقب نشینی" را رد میکند.

بیانیه اعلام اعتصاب سندیکا، در صراحت، دقت، بیان قاطع و جدی خود، یک سند ارزشمند در جنبش کارگری است. اطلاعیه سندیکا، از همه کارگران و راننده گان شاغل صبح وعصر تعمیرگاهها، مناطق دهگانه، اتوبوسهای برقی، واحد گشت و امور اداری درخواست کرده "در یک اتحاد و همبستگی فراگیر"، با دست کشیدن ازکار و تجمع در مناطق شرکت، اقدام به یک اعتصاب نامحدود، تا تحقق خواسته های خود نمایند.

در همین حال دستگاه قضایی رژیم در یک واکنش فوری، شش نفر از اعضاء هیئت مدیره سندیکای شرکت واحد را، برای روز هفتم بهمن، به بیدادگاههای خود فرا خوانده است. این اولین اقدام رژیم در برخورد به اعلام اعتصاب، ظاهراً هدف مرعوب کردن کارگران را دنبال میکند. بیانیه اعلام اعتصاب سندیکا اما جای تردیدی باقی نمیگذارد، که برای نتیجه گرفتن از چنین اقدامات سرکوبگرانه ای، دیر شده است. کارگران شرکت واحد از طریق مبارزات سالهای اخیر که دیگر برای آنها به یک عادت تبدیل شده است، مستقیماً به قدرت تشکل خود پی برده و تجاربی اندوخته اند، که از سرکوبگری رژیم اسلامی در برابر آن، کار زیادی ساخته نیست.

مبارزات کنونی کارگران شرکت واحد و هر میزان پیشروی آن، در سرنوشت آتی جنبش کارگری، بطور خاص جنبش سازمانیابی مستقل کارگری، تأثیراتی انکار ناپذیر، چه بسا تعیین کننده، باقی خواهد گذاشت. رژیم اسلامی که علیرغم ظاهر تهاجمی خود، بمراتب ضعیف تر از گذشته شده، دیگر در موقعیت توقف مبارزات هر دم گسترش یابنده کارگری نیست. صدور اطلاعیه اعلام اعتصاب کارگران در روز چهارم بهمن، دومین سالگرد کشتار کارگران خاتون آباد، باید برای رژیم جنایتکار اسلامی روشن کند که مسیر تحولات سیاسی در این کشور، به کدام سو میرود.
*** *** ***
damawand58@yahoo.com www.j-shoraii.blogspot.com
اکبر تک دهقان، ششم بهمن 1384- بیست و ششم ژانویه 2006
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
!زنده باد اول ماه مه 1385 درایران
:اتحاد و بسیج نیرو
!علیه جنایات رژیم اسلامی
!علیه تبهکاریهای سرمایه داران
!علیه تجاوز امپریالیستی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ