Saturday, January 28, 2006

کارگران و نیاز به حمایت فعالانه دانشجویان


کارگران شرکت واحد و خانواده هایشان از فردا صبح شنبه هشتم بهمن، با تجمع در مناطق دهگانه شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، دست به اعتصاب میزنند. طبق آخرین اخبار، طی دو روز اخیر نزدیک به 20 نفر از مسئولین سندیکای شرکت واحد، در میان آنان 6 نفر دیگر از اعضای هیئت رئیسه سندیکا، بازداشت شده اند. رژیم اسلامی در اولین گام، با تشدید جو تهدید و محدودیت علیه فعالین سندیکا، قصد سرکوب علنی، ایجاد جو ترس وارعاب در میان کارگران و به شکست کشاندن اعتصاب فردا را در سر میپروراند. در همین حال اخبار دیگری حکایت از بکار گیری وسیع اعتصاب شکنان دارد، که بر اهداف سرکوبگرانه رژیم اسلامی بر علیه اعتصاب کارگران صحه میگذارد. توده کارگران اما بدون هیچ ابهامی بر قصد خود در شروع اعتصاب، تأکید کرده اند.

کارگران مبارز و پرتلاش شرکت واحد نباید بدون پشتیبانی وسیع، بویژه از سوی دانشجویان و زنان، در چنگال این رژیم پلید، گرفتار شوند. همه آنها که در ماهها و هفته های گذشته در تهران از مبارزات این توده زحمتکش برای تشکیل سندیکای مستقل و تحقق خواستهای معوقه خود، از طریق صدور اطلاعیه حمایت کرده اند، میتوانند فردا حمایت حقیقی خود را از کارگران مبارز شرکت واحد، در عمل اثبات نمایند.

مبارزات کارگری در کشور در مقطع کنونی، در سطح بمراتب رشد یافته تری در مقایسه با سالهای قبل قرار دارد؛ اما این به معنی پیروزی اتوماتیک هر مبارزه کارگری نیست. بدون دخالتگری آگاهانه و بدون پشتیبانی همه جانبه، حتی ساده ترین اشکال مبارزه، شانسی برای پیروزی ندارند؛ مبارزه سازمانیافته کارگری در یک رژیم ترور که جای خود دارد.

در جریان مبارزات توده ای سالهای پیش از انقلاب بهمن، دانشجویان در هر اقدام مبارزاتی مردم حضور پیدا کرده، فعالانه در کنارآنان قرار میگرفتند. این یک سنت ارزشمند و ستودنی در جنبش دانشجویی است. دانشجویان کشور در دوره کنونی، بویژه میتوانند با حمایت عملی و حضور شخصی به همراه دوستان و آشنایان خود، نقش مؤثری در تضعیف اقدامات سرکوبگرانه رژیم علیه کارگران شرکت واحد ایفا کنند. رژیم اسلامی اگر قادر شود، این دور از مبارزات رشد یافته کارگری را به عقب براند، درهم شکستن جنبش های اعتراضی دانشجویان، وبلاگ نویسان و زنان، برای آن بمراتب ساده تر خواهد بود. از این رو حداکثر حمایت و حضور در مناطق دهگانه شرکت واحد، در عین حال در برابر سیاست تشدید سرکوب این رژیم وحشی علیه زنان، دانشجویان، و وبلاگ نویسان نیز، سدی ایجاد خواهد کرد.
*** *** ***
damawand58@yahoo.com www.j-shoraii.blogspot.com
هفتم بهمن 1384- بیست و هفتم ژانویه 2006
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
!زنده باد اول ماه مه 1385 در ایران
:اتحاد و بسیج نیرو
!علیه جنایات رژیم اسلامی
!علیه تبهکاریهای سرمایه داران
!علیه تجاوز امپریالیستی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ