Tuesday, January 31, 2006

! دفاع از نویسنده جوان، زن جسور و آگاه


الهام افروتن نویسنده ای 21 ساله و شجاع از بندر عباس، بدلیل نگارش یک مقاله طنز آمیز، به دست دژخیمان جنایتکار در این شهر، بازداشت گردیده است. او که از اعضای اصلی انجمن داستان نویسان بندرعباس و چهره ای شناخته شده در محافل ادبی این منطقه است، هم اینک بیش از یک هفته است، بدون کمترین جرمی، در بازداشتگاه اطلاعات رژیم در این شهر، به بند کشیده شده است.

الهام افروتن در یک نشریه محلی بنام " تمدن هرمزگان" که صاحب امتیاز آن نیز تبهکاری در مجلس ارتجاع بنام علی دیرباز است، مقاله ای طنز آمیز تحت عنوان " ایدز حکومتی را علنی کنیم" نگاشته است. الهام در این مقاله، از دو نوع ایدز نام برده است: ایدز "بیولوژیک" ( طبیعی) و ایدز "پولیتیک"( سیاسی). او تلاش کرده ایدز حکومتی (پولیتیک) را به زبان خود، "زیر میکروسکوپ" قرار دهد. الهام در این بررسی، رژیم هولناک اسلامی را با اندکی خود سانسوری و ارفاق، به بیماری خطرناک ایدز تشبیه کرده است. این در حالیست که خسارات و جنایات ناشی از سلطه این رژیم پلید طی 27 سال، چندین برابر بیش از خسارات ناشی از بیماری ایدز در همه کشورهای غربی است. با این حال الهام افروتن، برای پرهیز از بهانه گیری مأمورین رژیم، از ذکر این حقیقت صرفنظرکرده، در مقاله خود مینویسد:

" ايدز در سال ٥٧ از فرانسه به ايران وارد شد و چون بدن افراد پذيرش آن را داشت، در عرض مدت كوتاهی تمام ساختار اجرايی و قانون گذاری را آلوده كرد، و به ملت هم در اثر هيجان بيش از حد و شور جوانی، از اعمال رنجی كه بر روی او صورت می‌گرفت، لذت مازوخيستی دست می‌داد،... وقتی كار از كار گذشت ديدند ‌ای وای، رعايت نكات بهداشتی نكرده، خود را به دست خلخالی‌ها، هادی غفاری‌ها، و ماشاء الله قصاب‌ها، و اسمال تيغ زن‌ها داده....»

بدنبال چاپ این مقاله، که گویا توزیع نشریه حاوی آن نیز در همان روز متوقف شده، گله های آدم خوار حزب الله، عربده کشان به خیابانها سرازیر شده، و خواستار مجازات الهام افروتن شده اند. هم اینک به جز او، 7 نفر دیگر از نویسنده گان این روزنامه نیز، در بازداشت به سر میبرند. صاحب امتیاز این نشریه که قاعدتاً باید از نویسنده روزنامه خود، بنوعی دفاع کند، در مصاحبه ای حتی برای الهام افروتن، درخواست صدور حکم اعدام کرده است.

کانون نویسنده گان ایران در داخل و در تبعید، و دهها انجمن " فرهیختگان" و " نخبگان" کشور، بر خلاف صاحب امتیاز این نشریه، برای الهام شجاع و آگاه، درخواست صدور حکم اعدام نکرده اند؛ اما شهامت نوشتن یک خط اعتراض، محکوم کردن این تبهکاری و خواست آزادی فوری او را هم نداشته اند.
*** *** ***

- اولین منبع انتشار دهنده این خبر، هنرمندان در تبعید، هومن عزیزی و مریم هوله هستند.
- برای تهیه این مطلب، از خبر منبع بالا در سایت " من و پالتاک"، و از مقاله ای در سایت "ایران امروز"( 11 بهمن)، استفاده شده است
.

damawand58@yahoo.com www.j-shoraii.blogspot.com
یازدهم بهمن 1384- سی و یکم ژانویه 2006
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
!زنده باد اول ماه مه 1385 در ایران
:اتحاد و بسیج نیرو
!علیه جنایات رژیم اسلامی
!علیه تبهکاریهای سرمایه داران
!علیه تجاوز امپریالیستی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ