Saturday, January 14, 2006

راهپیمایی کارگران شرکت واحد



کارگران شرکت واحد، روز گذشته، با دست زدن به یک راهپیمایی خیابانی و حمل پلاکاتهایی، به مبارزه برای آزادی منصور اسانلو و تحقق خواستهای خود، شدت بخشیدند. این راهپیمایی و تجمع بعدی، که نزدیک به 500 نفر در آن شرکت داشتند، از ساعت 11 آغاز، و علیرغم ممانعت وسیع و تهاجم عناصر سرکوبگر، تا ساعت 30، 13 ادامه یافت. این چندمین اقدام عملی و در ابعاد اجتماعی است، که سندیکای کارگران این شرکت طی دوره یورش مأمورین رژیم به دفتر سندیکا و بازداشت اعضای هیئت مدیره، به آن اقدام کرده است. راهپیمایی روز گذشته به روشنی اثبات میکند، توده کارگران از ادامه بازداشت اسانلو مرعوب نشده، مداوماً به ارتقاء اشکال مبارزاتی خود، روی می آورند.

کارگران شرکت واحد همچنین پیش از این نیز حضور در جلسه ای با شرکت شهردار رژیم در تهران و مأمورین گروههای چماقدار را بایکوت کرده، دست به تشکیل یک نشست سندیکا زده، و تصمیم به اعتراض از طریق روشن کردن چراغهای اتوبوسهای خود گرفتند. از اعتراض حرکت با چراغ روشن در روز شنبه 17 دی، 80% کارگران شرکت واحد، حمایت کردند. همچنین مردم تهران عموماً با حمایت و بعضاً با هدیه شاخ گل، از کارگران اعتصابی پشتیبانی کردند.
در این میان مسئول دسته جات چماقدار( علیرضا محجوب) نیز طی مصاحبه ای*، به تهدید هر چه بیشتر کارگران شرکت واحد متوسل شده، به اقدامات سرکوبگرانه بعدی این دارودسته علیه سندیکا، اشاره کرده است. غافل از اینکه، تهاجم وحشیانه عناصر وابسته به این گروه به نشست هیئت مؤسس در آغاز شکل گیری سندیکا در روز 19 اردیبهشت، قادر به ایجاد اخلال در روند قدرت گیری آن نگردید. مبارزات کارگران شرکت واحد در دوره پس از آن، به درجه ای از رشد خود دست یافته، که تهدیدات کنونی دسته جات اسلامی در محیط کار، دیگر در موقعیت توقف آن نیست.
هیئت مدیره سندیکای کارگران در آخرین موضع گیری خود**، از اقدامات" قاطع" خود در صورت ادامه بازداشت منصور اسانلو، و عدم تحقق خواستهای صنفی کارگران، خبر داده است
.
*مصاحبه با مجله تولید، به نقل از: سایت اخبار امروز، روز 23 دی 84
** مصاحبه با سعید ترابیان، مسئول ستاد تبلیغات و اطلاع رسانی سندیکای کارگران شرکت واحد، به نقل از: منبع فوق، 23 دی 84
*** *** ***
www.j-shoraii.blogspot.com damawand58@yahoo.com
بیست و چهارم دی 84- چهاردهم ژانویه 2006
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
!زنده باد اول ماه مه 1385 در ایران
:اتحاد و بسیج نیرو
!علیه جنایات رژیم اسلامی
!علیه تبهکاریهای سرمایه داران
!علیه تجاوز امپریالیستی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ